۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82056278
T T
۰ نفر
رضايتمندي مردمي از حوزه سلامت روز افزون است

همدان- ايرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت خدمات سلامت در مراكز بهداشتي و درماني با هزينه بسيار مناسبي در اختيار افراد قرار مي گيرد كه اين موجب رضايتمندي روز افزون مردم از اين حوزه شده است.

محمد رضا عبادي روز شنبه در آيين اختتاميه هفته سلامت و تجليل از فعالان حوزه سلامت استان همدان گفت: با اهتمام دولت به اجراي اين طرح مشكلات زياد حوزه سلامت حل شد و امروز ديگر زماني نيست كه براي خريد يك تجهيزات پزشكي مانند دستگاه اسكن يا سونوگرافي مدت ها در انتظار بمانيم.
وي ادامه داد: ارائه اين خدمات رضايتمندي مردم از اين حوزه را به شدت افزايش داد به گونه اي كه رضايتمندي ها در اين حوزه با ديگر حوزه ها قابل مقايسه نيست.
وي با بيان اينكه فعالان حوزه سلامت بايد وجدان كاري خود را به مردم نشان دهند بيان كرد: براي دستيابي به اهداف در حوزه سلامت بايد به سمت بخش خصوصي رفته و خود فقط حاكميتي برخورد كرده و برنامه ها را نيز با كمك هم طراحي كنيم.
وي ادامه داد: حوزه سلامت براي تمامي پروژه ها نيازمند حلقه مفقوده براي پيوست رسانه اي است تا از اين طريق همين خدماتي كه در بخش هاي مختلف ارائه مي شود به رويت مردم برسد.
وي عنوان كرد: در برخي بخش هاي بيمارستاني خدمات ويژه اي به برخي بيماران ارائه مي شود كه معجزه آسا است اما بيشتر مردم از اين اقدامات بي خبر بوده و نمي دانند ما چه كار مي كنيم، اين نيز باعث بروز برخي رفتارها مي شود.
عبادي اضافه كرد: در بستري ها مشكل خاصي نداريم و در حوزه خدمات سرپايي نيز چند فعاليت در حال شكل گيري است و كار جديدي به نام آموزش همگاني در اين بخش آغاز شده است.
وي گفت: واحد هاي ديابت به زودي در همه شهرستان ها فعال و يا بازفعال خواهد شد و پرداختن به بيماري ديابت نوع دو در آنها اولويت خواهد داشت.
وي با بيان اينكه استان همدان يكي از 9 قطب پيوند عضو در كشور است ادامه داد: سال گذشته استان همدان رتبه برتر اهداي عضو از شخص مرگ مغزي را در كشور است.
وي با بيان اينكه هم اكنون 500 بيمار دياليزي در استان در انتظار پيوند عضو هستند گفت: فرمول و برنامه آموزش برداشت عضو از بيماران مرگ مغزي توسط تيم انجمن اهداي عضو ايران برند بين االمللي پيدا كرده است و قرار است با ارائه اين آموزش ها از اين پس پيوند ساير اعضا مانند كبد، كليه، قلب و ريه نير در كنار پيوند كليه و قرنيه چشم در اين استان انجام شود.
در اين آيين از 70 نفر از فعالان عرصه سلامت استان تقدير شد.
7530/6993

سرخط اخبار استان‌ها