۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۲
کد خبر: 82052943
T T
۰ نفر
آيت الله دري نجف آبادي مردم را به حضوردر مرحله دوم انتخابات دعوت كرد

اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي مردم را به حضور پر شور در مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دعوت كرد و گفت: حساسيت مرحله دوم انتخابات از مرحله اول كمتر نيست.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ملت بزرگ ايران به خصوص استان مركزي در هفتم اسفندماه سال 1394 در پاسخ به نداي رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور باشكوه و حماسي خود زمينه تشكيل مجلسي توانمند را فراهم كردند و با انتخاب بيش از سه چهارم نمايندگان دوره دهم مجلس شوراي اسلامي گامي بزرگ در تحقق اين تكليف شرعي، سياسي و اجتماعي خود برداشتند.
وي ادامه داد: از همه كساني كه در مرحله دوم واجد شرايط راي دادن هستند دعوت مي‌ كنم تا با حضور دوباره در پاي صندوق‌هاي راي و انتخاب كساني كه افكار و عقايد آنها در مسير مصالح و منافع ملي و حفظ استقلال كشور و تقويت اسلام و انقلاب اسلامي قرار دارد، دين خود را با نسبت به امام راحل و شهيدان گرانسنگ ادا كنند.
وي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي در برگيرنده نمايندگان ملت از نقاط مختلف ميهن اسلامي و شامل اقوام و مذاهب و اديان ساكن در كشور و سلايق و گرايش‌هاي متنوع و مختلف درون ملت است.
وي توضيح داد: اين مجلس به عنوان ركن قانونگذاري نظام جمهوري اسلامي ايران وظيفه تصويب قوانين در تمام امور و تعيين حدود اختيارات مسئولان و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسي را بر‌عهده دارد و با اعمال نظارت بر اجراي قوانين و عملكرد مسئولان، تضمين‌كننده حسن جريان اداره امور كشور است.
وي اظهار كرد: هم اكنون كه تكليف نمايندگان سه حوزه انتخابيه« اراك، كميجان و خنداب»، «ساوه و زرنديه »و شازند به مرحله دوم انتخابات كشيده شده است انتظار مي رود مردم مومن و ولايتمدار اين سه حوزه انتخابيه با حضور پر شور خود در اين مرحله از انتخابات ، سرنوشت خود و نظام اسلامي را تعيين كنند.
استان مركزي هفت كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد كه تكليف چهار كرسي آن در گام نخست انتخابات روشن شده و شش نامزد حاصر در حوزه هاي انتخابيه «اراك، كميجان و خنداب»، « ساوه و زرنديه» و شازند براي تصاحب سه كرسي باقيمانده با هم رقابت مي كنند.
دومين مرحله انتخابات مجلس دهم در 69حوزه باقيمانده كشور به صورت همزمان در دهم ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود.
3017/6012

سرخط اخبار استان‌ها