۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۲۴
کد خبر: 82049679
T T
۰ نفر

نمایندگان مخالف دولت مانع پیشرفت لرستان شدند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۲۴
کد خبر: 82049679
نمایندگان مخالف دولت مانع پیشرفت لرستان شدند

خرم آباد - ایرنا - نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی گفت: مخالفت نمایندگان مردم لرستان در مجلس با دولت ها از دلایل عدم پیشرفت این استان بوده است.

مرتضی محمودوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی نمایندگان ادوار گذشته استان با موضع گیری های كوركورانه و ادعای كار حزبی و سیاسی كمر لر و لرستان را شكستند.
وی اظهار كرد: با مرور دوره های گذشته مجلس می توان دید كه دربسیاری از مواقع، نمایندگان مخالف صد در صد دولت به مجلس راه یافته اند و به دلیل موضع گیری آنان دولت نیز موضع گیری كرده و در نهایت، مردم از این مخالفت های بدون منطق و اصول متضرر شده اند.
داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی تاكید كرد: نماینده ای موفق خواهد بود كه با دولت خدمتگزار و تایید شده نظام همراه باشد چرا كه درگیری نمایندگان با دولت در 37 سال گذشته ظلم به مردم استان بوده است. وی با بیان اینكه هیچگونه مشكلی با سیاست های دولت ندارد، ادامه داد: تمامی دولت ها خادم ملت هستند مگر اینكه خلاف آن ثابت شود و تاكنون دولتی نبوده كه رهبری از آن حمایت نكرده باشند.
محمودوند اضافه كرد: دولت یازدهم برای كمك به اوضاع كشور آمده و همه باید در چارچوب قانون و نظام به آن كمك كنند.
این داوطلب نمایندگی مجلس با اشاره به جریانات سیاسی كشور در دو قالب اصولگرا و اصلاح طلب اضافه كرد: این احزاب متعلق به درون نظام هستند، بنابراین نباید فرد یا افرادی احزاب را بر مبنای مسائل و دیدگاههای شخصی خود مخدوش كرده و فرافكنی كنند.
محمودوند ادامه داد: مواضع غیرمنطقی، غیراصولی با سجایای اخلاقی فاصله دارد و اصلاح طلب برای اصلاح امور گام بر می دارد و تعبیر ضد انقلابی بودن اصلاح طلبان منافقانه است.
وی تاكید كرد: افرادی كه در راستای خدمتگزاری به ملت نجیب ایران وارد خانه ملت می شوند باید علم، تعهد، تخصص، وجدان كاری و سواد سیاسی داشته باشند چراكه در غیراینصورت ضربه های مهلكی به مردم وارد می شود.
وی بیان كرد: نماینده بدون آگاهی به امور و مسائل بین المللی و سیاست خارجی، بدون ابزار و خلع سلاح وارد مجلس شده است.
داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی صداقت را سرلوحه برنامه كاری خود دانست و گفت: كارگروههای تخصصی در حوزه های مختلف تشكیل و برنامه های جامع، مدون و ارزشی برای رفع مشكلات ارائه خواهد شد.
محمودوند بیكاری و فقر را از مشكلات اصلی استان و خرم آباد عنوان كرد و افزود: مشكلات اصلی اقتصادی در قالب خصوصی سازی ایجاد شد.
وی با بیان اینكه خصوصی سازی حق مردم لرستان نبود، ادامه داد: خصوصی سازی و در اصطلاح شخصی سازی و ویژه خواری موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای اقتصادی و به تارج رفتن ثروت استان شد.
این داوطلب نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی تشكیل كمیته های تخصصی و كاربردی، بكار گیری افراد متعهد و تخصص، جذب سرمایه گذاری حقیقی و خیراندیش بخش خصوصی، اعمال سرمایه گذاری های هدفمند و دلسوزانه را از برنامه های خود برای بهبود اوضاع اقتصادی استان و خرم آباد برشمرد.
محمودوند اظهار داشت: با توجه به اینكه شرایط اقتصاد استان اورژانسی است باید برای رفع مشكلات معیشتی مردم توجه و تقویت بنگاهها و مشاغل زودبازده را در دستور كار قرار داد.
داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی در خصوص برنامه های فرهنگی خود نیز گفت: ظرفیت های عظیم گردشگری استان نابود شده اند و احیا این قابلیت های برای تقویت صنعت توریسم ضروری است.
محمودوند تاكید كرد: باید برای گردشگری،هنر و فرهنگ استان بر اساس توانمندی ها و كارامدی بخش های مختلف، اعتبار خاص و ویژه تخصیص یابد.
انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در لرستان در 769 شعبه و صندوق اخذ رای و سه حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی با 343 شعبه ،بروجرد با 238 شعبه و دورود و ازنا با 188 شعبه برگزار می شود.
از مجموع هفت حوزه انتخابیه این استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حوزه های انتخابیه الیگودرز ،سلسله و دلفان، كوهدشت و رومشكان و پلدختر در هفتم اسفند سال گذشته انتخاب و در سه حوزه دیگر لرستان رقابت بین 10نامزد به دور دوم كشیده شده است.
میانگین مشاركت مردم استان در دور اول انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی 64 درصد بوده است.
این استان دارای 9 كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، هفت حوزه انتخابیه و 11 شهرستان است كه در این دوره پنج كرسی تعیین تكلیف می شوند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7269/6060

سرخط اخبار استان‌ها