۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82033839
T T
۰ نفر

كره جنوبی: ایران تنها تیمی است كه ما را به چالش می‌كشد

۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82033839
كره جنوبی: ایران تنها تیمی است كه ما را به چالش می‌كشد

پكن - ایرنا - كره جنوبی در اولین واكنش به نتایج قرعه كشی مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیمی كه ملی پوشان این كشور را به چالش خواهد كشید، نام برد.

به گزارش ایرنا، مسئولان و دست اندركاران تیم ملی فوتبال كره جنوبی روز چهارشنبه اعلام كردند تیم ایران یكی از تیم های قدرتمند در گروه یك این مسابقات خواهد بود كه توانست در مرحله مقدماتی این رقابتها و در «گروه D» با 6 پیروزی و 2 تساوی به عنوان سرگروه صعود كند.
تیم ملی فوتبال این كشور در برابر ایران تاكنون 9 پیروزی، 7 تساوی و 12 شكست داشته است و در سه دیدار آخر با نتایج یك بر صفر از تیم ایران شكست خورده است.
كره از اینكه هرگز در خاك ایران پیروز نشده و تنها 2 تساوی و 4 شكست را تجربه كرده، بسیار ناخرسند است.
شاید به همین دلیل «اولی اشتلیكه» سرمربی تیم ملی فوتبال كره بعد از مراسم قرعه كشی در مالزی گفت: حالا وقت آن است كه با دستی پر و با نتایجی ارزنده از تهران خارج شویم.
بر این اساس انتظار می رود تیم ملی فوتبال كره یازدهم اكتبر آنطور كه این كشور اعلام كرده است سخت ترین دیدار گروهی خود را در تهران مقابل تیم ملی فوتبال ایران انجام دهد.
سرمربی تیم ملی فوتبال این كشور نیز گفته است كه باید تا قبل از آن، دیدارهای خود را در برابر چین، سوریه و قطر با پیروزی به پایان برسانیم و با خیالی آسوده و بدون هرگونه فشار و استرسی مقابل ایران صف آرایی كنیم.
رسانه های كره ای امروز در گزارش های مختلف با پرداختن به این موضوع، تاكید كردند كه این كشور تمامی توان خود را بكار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل كند از گروه یك صعود كرده و راهی جام جهانی خواهد شد.
كشوری كه تاكنون 9 بار متوالی تیم ملی خود را به جام جهانی فرستاده است دیدارهای تداركاتی فراوانی برای تیم ملی خود برگزار كرده و امكانات خوبی را نیز برای آن در نظر گرفته است.
در همین حال «جو كیونگ دان» از ورزشی نویسان كره‌ای بر این باور است كه تیم ملی فوتبال این كشور خود را طبیعتا در یك موقعیت ایده آل قرار خواهد داد تا تضمین كننده صعودش باشد.
وی خاطرنشان می كند: حالا كه نتایج و گروه تیمی ما مشخص شده است وظیفه اصلی؛ نبرد، پیروزی و قرار گرفتن در جمع دو تیم صعود كننده به مسابقات جام جهانی روسیه است.
تحلیلگر ورزشی كره ادامه می دهد: شاید قرار گرفتن در كنار ایران، ازبكستان، سوریه، قطر و چین در «گروه یك»، ایده آل مردم كره نباشد اما برای اینكه از ضربات تیم های خاورمیانه ای در امان باشیم باید خود را در یك جایگاه قوی تر قرار دهیم.
خبرگزاری یونهاپ از قول «كیونگ» آورده است: بهتر است كار را در همین مرحله یكسره كنیم و دیگر تیم سوم نباشیم. در غیر این صورت امیدها كمرنگ شده و اما و اگرها زیاد خواهد شد.
گزارش می افزاید: بر اساس بررسی عملكرد تیم ها، به نظر می رسد كه تیم های ملی فوتبال كره جنوبی و ایران با توجه به تجربیات آنان در چنین مسابقاتی، دو تیم صعود كننده از گروه یك این مسابقات باشند.
كره جنوبی تنها تیمی است كه به همراه «اولی اشتلیكه» سرمربی خود توانست تمام بازی های مرحله دوم را بدون دریافت حتی یك گل و با به ثمر رساندن 24 گل به پایان برساند.
آیین قرعه كشی مرحله آخر رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا دیروز (سه شنبه) با حضور سرمربیان 12 تیم در كوالالامپور پایتخت مالزی برگزار و تیم ملی فوتبال ایران با تیم های كره جنوبی، ازبكستان، قطر، چین و سوریه در گروه یك قرار گرفت و تیم های استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، عراق و تایلند گروه دوم قرار گرفتند.
آساق**231**1597

سرخط اخبار جهان