۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82030990
T T
۰ نفر

دیدار معاون جلال طالبانی با لاوروف در مسكو

۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82030990
دیدار معاون جلال طالبانی با لاوروف در مسكو

اربیل – ایرنا- دفتر «برهم احمد صالح» معاون اول جلال طالبانی دبیركل اتحادیه میهنی كردستان عراق عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای خبر از دیدار وی با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسكو داد.

این بیانیه كه نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در اربیل قرار گرفت، اضافه می كند:دكتر برهم صالح در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور روسیه در منطقه خواهان توسعه روابط سیاسی میان روسیه و اقلیم كردستان عراق و دولت عراق شده است.
وی تاكید كرد، ضروری است روسیه كمك های بیشتری در اختیار ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه ، بویژه در شرایط كنونی قرار دهد.
وزیر امورخارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش كردها در مبارزه با تروریسم ، توسعه این روابط را ضروری خوانده است.
بیانیه صادر شده همچنین تاكید می كند برهم صالح قبل از انجام این دیدار با «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امورخارجه روسیه دیدار و گفت وگو كرده بود. برهم صالح را در این دیدارها هیاتی از اقلیم و سفیر عراق در روسیه همراهی می كنند.
رایزنی ها و لابی های اتحادیه میهنی در مسكو، در حالی است كه حزب دمكرات به رهبری مسعود بارزانی بیشتر با طرف های آمریكایی در حال رایزنی است، بطوری كه مسعود بارزانی رئیس منطقه اقلیم در یك هفته اخیر دوبار با «برت مك گورك» نماینده اوباما در ائتلاف بین المللی دیدار و گفت وگو كرده است.
شبس*خاورم*4*351*1770*1613

سرخط اخبار جهان