۱ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۴۴
کد خبر: 81971005
T T
۰ نفر
معاون میراث فرهنگی: مقدمات سرمایه گذاری دركویرمرنجاب فراهم است

كاشان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مقدمات جذب سرمایه گذاری در كویر مرنجاب آران و بیدگل با ایجاد زیرساخت های لازم فراهم شده است.

سمیع الله حسینی مكارم روز شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: منطقه نمونه گردشگری مرنجاب به لحاظ نزدیكی به مركزیت كشور، شرایط زیست محیطی و طبیعی و داشتن دریاچه نمك در كشور از مناطق منحصر به فرد و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به انجام مزایده و واگذاری كارونسرای مرنجاب به یك شركت تعاونی افزود: متاسفانه این مقدار سرمایه گذاری و خدمات صورت گرفته در شان شهرستان و استان اصفهان نیست و امیدواریم كه با سرمایه گذاری بیشتر و هماهنگی مسئولان استان و صندوق احیا این مجموعه نمونه گردشگری در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.
حسینی مكارم با اشاره به اینكه اقدام های خوبی در این خصوص در كویر مرنجاب درحال انجام است، تصریح كرد: 100 هكتار زمین به یك شركت سرمایه گذاری درحال واگذاری است و موافقت های اصولی آن نیز اخذ شده است.
وی ادامه داد: این شركت با همكاری صندوق احیا در حال ارائه طرح جامعی است كه امیدواریم با توجه به نیاز منطقه هرچه زودتر سرمایه گذاری آغاز شود و این مجموعه به بهره برداری برسد.
به طور میانگین هر هفته 2 هزار گردشگر داخلی و خارجی از كویر مرنجاب دیدن می كنند، این منطقه یكی از نقاط مورد توجه گردشگران در زمینه كویرنوردی، شترسواری، «آف رود سواری»، كارهای تحقیقی و پژوهشی و رصد ستارگان است.
كویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد، این كویر از شمال به دریاچه نمك، از غرب به كویر مسیله و دریاچه های نمك حوض سلطان و حوض مره، از شرق به كویر بند ریگ و پارك ملی كویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می شود.
ارتفاع متوسط كویر مرنجاب از سطح آب های آزاد در حدود 850 متر و بلندترین نقطه این جزیره در حدود 880 متر بالاتر از سطح دریای آزاد است.
كویر مرنجاب یكی از زیباترین نقاط كویری ایران محسوب می شود، تپه های شنی بلند و جنگل های تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.
7472/6021/1352
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ