۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81967761
T T
۰ نفر
كانادا تجهیزات بلوكه شده صنعت گاز ایران را آزاد كرد

جم- ایرنا- مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از آزاد شدن تجهیزات گازی بلوكه شده ایران در كانادا خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، هادی هاشم‌زاده فرهنگ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پالایشگاه گاز فجر جم افزود: توربینی را برای تعمیر به كانادا فرستاده بودیم كه به دلیل تحریم نتوانستیم آن را تحویل بگیریم، اما به تازگی متوجه شدیم این توربین پس از برداشته شدن تحریم به بندرعباس ارسال شده است.
وی گفت: توربین‌های مورد استفاده در این پالایشگاه متعلق به شركت‌های اروپایی است كه در دوران تحریم، تعمیرات آنها با مشكلاتی مواجه بود و با كمك كارشناسان داخلی توانستیم آنها را رفع كنیم.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اضافه كرد: نیروگاه این پالایشگاه با كمك شركت هیتاچی ژاپن ساخته شده كه قرار است در روزهای آینده كارشناسان این شركت ژاپنی برای راه‌اندازی به ایران سفر كنند.
وی درباره سابقه فعالیت پالایشگاه فجر جم گفت: این پالایشگاه با هدف تصفیه و شیرین سازی گاز تولیدی میدان‌های گازی نار و كنگان ساخته شد، اما از سال 1389 بخشی از گاز تولیدی میدان پارس جنوبی نیز به این پالایشگاه منتقل ‌شد.
هاشم زاده فرهنگ افزود: از سال 1398 میزان گاز تحویلی میدان پارس جنوبی به این پالایشگاه به روزانه 50 میلیون مترمكعب افزایش خواهد یافت.
به گفته وی از ابتدای امسال تاكنون بیش از 21 میلیارد مترمكعب گاز در این پالایشگاه شیرین‌سازی و به شبكه سراسری تزریق شده است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه فجر جم با ظرفیت پالایش 125 میلیون مترمكعب گاز در روز در استان بوشهر قرار دارد.
اقتصام ** 2022 ** 3053 **1561

سرخط اخبار جهان