۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81953020
T T
۰ نفر
دشمن با حملات رسانه اي تهاجم را به شبيخون فرهنگي تبديل مي كند

تبريز-ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اشاره به جايگاه رسانه ها در معادلات جهاني گفت: دشمن با تشديد حملات رسانه اي، تهاجم فرهنگي را به شبيخون فرهنگي تبديل مي كند.

آيت الله محسن مجتهد شبستري روز يكشنبه در آئين افتتاح ،كليدزني و رونمايي از طرح هاي فني، توليدي، عمراني و پژوهشي صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي به مناسبت دهه فجر اظهار كرد: رسوخ تهاجم فرهنگي، تضمين استقلال آب و خاك كشورها را به خطر مي اندازد .
وي افزود : استحاله فرهنگي، روش دشمنان براي رسوخ به كشورهاست و ايران نيز به عنوان ام القراي جهان اسلام مورد هدف استحاله فرهنگي دشمنان انقلاب قرار دارد .
آيت الله شبستري گفت: اهميت دادن به مسايل فرهنگي در قالب بودجه بندي مناسب حوزه فرهنگ بايد در اولويت باشد تا در زندان ها بسته شود .
وي تاكيد كرد : بهترين روش كاهش آسيب هاي اجتماعي و بزه در جامعه توجه به مقوله فرهنگ و تقويت اعتقادات مردم با تمركز رسانه ملي است .
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: يكي از مسايلي كه بايد صدا و سيما به آن توجه خاص داشته باشد بهره گيري از ابتكارات و نوآوري در ساخت برنامه هاي مختلف براي جذابيت بخشي بيشتر در چارچوب اسلام و قانون اساسي براي مخاطبان است.
آيت الله شبستري همچنين با تاكيد بر اصل برنامه ريزي در ساخت برنامه هاي راديو و تلويزيوني اظهار كرد : برنامه ريزي از اركان اصلي مديريت اسلامي است و از آنجا كه صدا و سيما دانشگاه عمومي است برنامه ريزي در آن بايد به گونه اي باشد كه تاثيرگذاري لازم را داشته باشد .
امام جمعه تبريز گفت : افراط و تفريط، كوتاهي و قصور نيز اجراي برنامه ها را دچار مشكل مي كند كه بايد از آنها پرهيز شود .
آيت الله مجتهد شبستري خاطر نشان كرد: مبناي برنامه ريزي رسانه ملي براي توليد و پخش برنامه ها بايد خواست و نيازهاي منطقي مردم و جامعه، قانون اساسي و رهبري باشد .
وي با بيان اينكه بعد از انقلاب تحول اساسي در صدا و سيما صورت گرفته ،گفت : تلويزيون اكنون با قبل از انقلاب از زمين تا آسمان تفاوت دارد و برنامه هايي كه مبلغ ابتذال ،تقليد ازغرب و ناسازگاري با ارزش هاي ديني و ملي بود تبديل به برنامه اسلامي شده است .
امام جمعه تبريز گفت : شبكه هاي متعدد به زبان هاي مختلف به فراخور نظر اكثريت به ديگر كشورها نيز برنامه پخش مي كند اما تعداد رسانه هايي كه عليه انقلاب تبليغات و تهاجم فرهنگي مي كنند بسيار بيشتر است و بر اين اساس بايد مراقب استقلال فرهنگي كشور باشيم .
آيت الله شبستري با تاكيد بر ضرورت تقويت اعتقادات مردم و انجام فعاليت هاي فرهنگي، اظهار كرد : بيان خاطرات انقلاب از رسانه ملي مردم را با تاريخ انقلاب و پيشينه ننگين طاغوت و وابستگي كامل و همه جانبه رژيم سابق به بيگانه آگاه مي كند.
امام جمعه تبريز همچنين با تاكيد بر لزوم قانون مندي و مد نظر قرار دادن آن در برنامه ريزي رسانه اي گفت: بايد فرهنگ قانونمندي و احترام به قانون در جامعه نهادينه شود .
آيت الله شبستري با اشاره به در پيش بودن انتخابات و ضرورت رعايت قانون از طرف همه اظهار كرد: اهانت به شوراي نگهبان جايز نيست و بايد فرهنگ قانونمندي را رعايت كنيم .
وي همچنين خواستار پرهيز از نقل شايعات در فضاي مجازي شد و افزود: در فضاي مجازي بازار شايعات داغ است و شايع كردن منكرات زيبنده جامعه ما نيست .
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترويج ساده زيستي در جامعه گفت : انقلاب با اشرافيت مبارزه كرد و همواره طرفدار ساده زيستي بود، در صورتي كه ضبط فيلم در خانه هاي مجلل ترويج اشرافيت است.
آيت الله شبستري همچنين خواستار تبيين بيشتر سخنان و مطالب مربوط به رهبري در رسانه ملي شد .
وي توجه رسانه ملي به مباحث برنامه هاي پخش زنده تلويزيوني را از ديگر مواردي ياد كرد كه بايد بيشتر مورد توجه واقع شود .
3093/518

سرخط اخبار استان‌ها