۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰:۰۳
کد خبر: 81952330
T T
۰ نفر
موزه آسياي مركزي ارمنستان 20 بهمن افتتاح مي‌شود

تهران- ايرنا- موزه آسياي مركزي ارمنستان كه بيش‌تر آثار آن مربوط به تاريخ ايران است، روز سه‌شنبه 20 بهمن در ايروان، افتتاح مي‌شود.

به گزارش شامگاه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، به مناسبت تكميل بناي موزه آسياي مركزي و در آستانه افتتاح اين موزه كه بيش‌تر آثار آن مربوط به تاريخ ايران است، مجيد مشكي، رايزن فرهنگي كشورمان در ارمنستان، با كارو وارتانيان، رييس اين موزه كه همزمان مسئوليت موزه هنر و ادبيات ايروان را نيز عهده‌دار است، ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار رايزن فرهنگي كشورمان، ضمن بازديد مجدد از موزه، در جريان روند تكميل آن قرار گرفت و از تلاش كارو وارتانيان و همكارانشان، براي تجهيز و تكميل و چيدمان موزه قدرداني كرد.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، موزه آسياي مركزي ارمنستان، متشكل از آثار و نمادهاي ايران باستان، ايران پس از اسلام و ايران معاصر است كه با تلاش ماركو گريگوريان، نقاش و معمار ايراني ـ ارمني، جمع‌آوري شده و مدت‌ها در محيطي نه چندان مناسب نگهداري مي‌شد كه با همت و كمك وزارت فرهنگ ارمنستان و تلاش مسئولان موزه، هم‌اكنون در مجموعه موزه آسياي ميانه جمع‌آوري و به شكل زيبايي براي نمايش عموم آراسته شده است.
همچنين مراسم افتتاح رسمي اين موزه كه توسط رييس جمهور ارمنستان مورد بازديد و تمجيد قرار گرفته است، با حضور سفير كشورمان در ايروان در روز سه‌شنبه 20 بهمن و به مناسبت ايام‌الله دهه فجر، برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1355**1569

سرخط اخبار فرهنگ