۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81946395
T T
۰ نفر
فعالیت شعب بانك سپه بزودی در اروپا از سرگرفته می شود

رم - ایرنا - مدیر عامل بانك سپه از فعالیت دوباره شعب خارجی این بانك در ایتالیا و اروپا خبر داد و گفت: با تلاش و همت مقامات عالی رتبه نظام و پس از هشت سال تحریم های ظالمانه، بانك سپه از تحریم خارج شد و بزودی فعالیت خود را در شعب خارجی از سر می گیرد.

«محمد كاظم چقازردی» مدیر عامل بانك سپه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رم افزود: بانك سپه دارای چهار شعبه خارجی در رم، لندن، پاریس و فرانكفورت است. ما برای ازسرگیری فعالیت این شعبه های خارجی، جلساتی را در روزهای اخیر كه مقارن با سفر رئیس جمهوری به ایتالیا شد، با مقامات ارشد وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانك مركزی داشتیم.
وی اضافه كرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به رم، فضای مثبت و مناسبی بین بازرگانان، تجار و مقامات بانكی دو كشور ایجاد شد. در پی مذاكرات فشرده ای كه در این فضای مثبت با مسئولان بانك مركزی داشتیم، با توجه به الزامات روز بانكداری مدرن از قبیل افزایش سرمایه بانك، تقویت كادر مدیریتی شعبه، توجه به الزامات مبارزه با پولشویی و كنترل های داخلی و تقویت نرم افزاری و سخت افزاری ، مقرر شد یك برنامه عملیاتی جزو برنامه كاری قرار بگیرد.
وی گفت: همچنین یك كمیته ویژه كارشناسی در رم مستقر شد تا جلسات فشرده ای را در سطح كارشناسی داشته باشند.
مدیر عامل بانك سپه تاكید كرد: ان شاء الله سعی خواهد شد تا ظرف یك ماه آینده با ارائه یك 'بیزنس پلان' با درج ملاحظات مورد نظر مسئولان نظارتی بانك مركزی، شرایط لازم برای فعالیت دوباره این شعبه فراهم شود.
چقازردی با اشاره به سابقه خوب و عملكرد مثبت بانك سپه در ایتالیا، افزود: قرار است (بزودی) بسیاری از توافقات تجاری و تامین مالی صورت بگیرد. ما همین برنامه را برای سایر شعب داریم كه امیدواریم با توجه به شرایط پسا تحریم در كمترین زمان ممكن، شرایط لازم را برای فعالیت دوباره شعب در خارج فراهم كنیم .
اروپام**461**1572

سرخط اخبار جهان