۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81933869
T T
۰ نفر
ساخت سكوهاي نفت و گاز پارس جنوبي تسريع شود

تهران – ايرنا-مديرعامل شركت نفت وگاز پارس تسريع در ساخت سكوهاي پارس جنوبي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: درخواست شده از قرارگاه خاتم و صدرا تا هرچه سريعتر مشكل خود را حل ، تا پروژه‌هاي مزبور طبق برنامه ريزي انجام شده ، پيش بروند.

به گزارش وزارت نفت، علي اكبر شعبانپور درباره بسته شدن پرونده توسعه پارس جنوبي تا سال ١٣٩٦، افزود: پرونده پارس جنوبي به شرط تامين منابع مالي و حل مشكل صدرا در سال ١٣٩٦ بسته خواهد شد.
وي اضافه كرد :اكنون ساخت ١٠ سكوي فازهاي ١٣ ، ٢٢-٢٤ و يك فاز ١٧ و ١٨ معادل پنج فاز پارس جنوبي برعهده شركت صدراست، در حالي كه بخش پالايشگاه هاي خشكي فازهاي ١٣ و ٢٢-٢٤ از پيشرفت بالاي ٨٠ درصدي و فاز ١٧ و ١٨ هم از پيش روي فيزيكي ٩٢ درصدي برخوردارند؛ اما بخش فراساحل به اعتقاد شركت صدرا حدود ٦٠ درصد است كه بايد اين اختلاف بيش از ٢٠ درصدي هرچه سريع‌تر جبران شود.
به گفته وي اكنون ١٦ دكل در پارس جنوبي فعاليت دارند و با توجه به اينكه بيشتر پروژه‌ها از پيشرفت قابل قبولي برخوردارند ،به نظر نمي‌رسد درآينده نيازي به اضافه شدن دكل در پارس جنوبي باشد.
به گزارش ايرنا، ميدان گازي پارس جنوبي، روي خط مرزي مشترك ايران و قطر در عمق حدود سه هزار متري بستر خليج فارس و در ١٠٥ كيلومتري سواحل ايران قرار دارد و يكي از اصلي ترين منابع انرژي كشور به شمار مي‌رود.
بر اساس برنامه ريزي وزارت نفت، قرار است كه توسعه اين فازها تا سال 1396 به پايان برسد؛ در صورت پايان كار توسعه اين فازها، ميزان توليد گاز كشور از حدود 700 ميليون مترمكعب فعلي به بيش از يك ميليارد مترمكعب در روز افزايش خواهد يافت.
اقتصام**2022** 1559

سرخط اخبار اقتصاد