۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81922340
T T
۰ نفر

چهار خبر كوتاه از دانشگاه

۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81922340
چهار خبر كوتاه از دانشگاه

تهران-ایرنا-ثبت نام نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ دانشگاه تهران از امروز (شنبه 26 دی ماه) آغاز شد.

بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ مقاطع تحصیلی كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری دانشگاه تهران، ثبت نام نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ از امروز (شنبه) آغاز و تا روز شنبه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
كلاس ‌ها از ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهند كرد و همچنین دانشجویان از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۹۴ فرصت خواهند داشت تا برای حذف و اضافه اقدام كنند.
كلاس‌های دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴، ۱۱ خرداد ۹۵ به پایان رسیده و از ۱۶ خرداد امتحانات آغاز می شود و تا ۲ تیرماه ۹۵ نیز ادامه خواهد داشت.

** ضرورت كیفیت بخشی و تبدیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه كارآفرین
قائم مقام دانشگاه پیام نور به ضرورت كیفیت بخشی و تبدیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه كار آفرین تاكید كرد.
محمد اكبری در بازدید از دانشگاه پیام نور مركز زاهدان گفت: تمامی امور دانشگاه باید بر پایه و اساس كیفیت، برنامه ریزی و نظارت دقیق مسئولین مربوطه انجام شود.
وی ادامه داد: اتفاق نظر، دوستی، وحدت و تعامل در راستای همگرایی در این دانشگاه كم نظیر است و همه باید دست به دست هم دهند و با تلاش فراوان در راستای اهداف عالی دانشگاه گام بردارند.
اكبری یادآور شد : اولویت ها در دانشگاه باید بر اساس كیفیت آموزشی، پژوهشی و ساخت و ساز قرار گیرد و تجهیزات آزمایشگاهی باید پیشرفته و نوین باشند، زیرا دانشگاه باید الگوی جامعه در هر زمینه ای باشد.

** پلیس اماكن بر خوابگاه‌های دانشجویی غیر دولتی نظارت می‌كند
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پلیس نظارت بر اماكن عمومی ناجا تفاهم نامه همكاری امضا كردند.
این تفاهم نامه به منظور نظارت كارآمد بر تمام خوابگاه‌های دانشجویی غیر دولتی، فی مابین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، و پلیس نظارت بر اماكن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی منعقد شد.
این تفاهم نامه در ۶ ماده، ۹ بند، ۱۱ تبصره و ۲ نسخه كه هر كدام حكم واحد دارند تنظیم و به امضای طرفین رسید و از تاریخ اعلام شده مفاد آن قابلیت اجرا دارد.

*جزئیات سهمیه امریه سربازی دانشگاه شریف اعلام شد
دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد برای رفع نیازهای تخصصی خود در آزمایشگاه‌ها، كارگاه‌ها، سایت‌های كامپیوتری و همچنین انجام پروژه‌های پژوهشی تعداد ۱۹ نفر از فارغ التحصیلان نخبه را از طریق امریه سربازی پس از دوره آموزشی جذب كند.
این نیاز ها در دانشكده مهندسی عمران یك نفر، دانشكده مهندسی كامپیوتر یك نفر، دانشكده مهندسی صنایع یك نفر، دانشكده مدیریت و اقتصاد یك نفر، دانشكده مهندسی هوا فضا یك نفر، دانشكده مهندسی انرژی یك نفر، دانشكده مهندسی برق دو نفر، دانشكده مهندسی مكانیك دو نفر، دانشكده مهندسی شیمی و نفت دو نفر، معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی (مراكز و گروه‌های آموزشی) سه نفر، معاونت پژوهشی (پژوهشكده‌ها) یك نفر، معاونت فرهنگی اجتماعی یك نفر، معاونت دانشجویی یك نفر و ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز یك نفر اعلام شده است.
فراهنگ**9187**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ