تردد كشتی های ایرانی با پوشش بیمه به بنادر مهم اروپا در انتظار لغو تحریمهاست

تهران- ایرنا- دبیركل انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته گفت: با لغو تحریم ها، تردد خطوط بین المللی كشتیرانی به بنادر ایران و تردد كشتی های تجاری ایران به بنادر مهم اروپایی با بیمه شركت های معتبر آغاز می شود.

یحیی ضیایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هنوز لغو تحریم های تجاری به طور رسمی اعلام نشده و به محض اعلام آن، تردد كشتی های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران با استفاده از بیمه شركت های معتبر به بنادر مهم جهان آغاز می شود.
وی تاكید كرد: به محض لغو تحریم های بانكی و بین المللی و آغاز مبادلات ارزی و بیمه ای شرایط برای تردد كشتی های ایران به بنادر اروپایی و مدیترانه و بالعكس فراهم می شود.
وی افزود: با فراهم شدن زمینه لغو تحریم ها هم اكنون نمایندگان خطوط بزرگ كشتیرانی های جهان در حال مذاكره با ایران هستند تا برنامه های ورود و خروج كشتی های خود پس از لغو تحریم ها را برای ورود مستقیم به بنادر ایران ارائه كنند.
دبیركل انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته، با بیان اینكه هم اكنون دو خط كشتیرانی« ون های» و «هیوندایی » تردد خود را به طورمستقیم به بنادر ایران آغاز كرده اند، گفت: سایر خطوط كشتیرانی، كالاهای ایران را در بندر دوبی تخلیه و از آنجا با كشتی های كوچكتری كالاها به بنادر مورد نظر منتقل می شوند.
وی یادآورشد: بیمه كشتی ها یكی از مباحث مهم جابجایی كالا توسط خطوط كشتیرانی در جهان است كه با لغو تحریم ها، شركت های بیمه ای برای ارائه بیمه به كشتی های ایرانی بدون محدودیت اقدام خواهند كرد.
دبیركل انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته، درباره زمان آغاز لغو تحریم های كشتیرانی نیز گفت: با توجه به فضای موجود بین المللی به نظر تا پایان دی ماه امسال با لغو تحریم ها، تردد كشتی های ایران به اروپا آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، تحریم های ظالمانه امریكا و اتحادیه اروپا علیه شركت های كشتیرانی ایرانی از سالل 2010 آغاز شد و از آن زمان هرگونه تردد خطوط كشتیرانی بزرگ جهان برای انتقال كالا به بنادر ایران متوقف شد؛ ضمن آنكه كشتی های تجاری و نفتكش ایران برای انتقال محموله های خود با پوشش بیمه ای با مشكلات زیادی مواجه شدند.
اقتصام(4)1108 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد