۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81911013
T T
۰ نفر
بازيگران البرزي فيلم محمد رسول الله (ص) تجليل شدند

كرج- ايرنا- همزمان با اكران عمومي فيلم محمد رسول الله (ص)، از 38 بازيگر البرزي اين فيلم چهارشنبه شب در آييني در فرهنگسراي غدير محمدشهر كرج تجليل شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز ، در اين آيين كه با حضور امام جمعه محمد شهر، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز، اعضاي شوراي اسلامي شهر محمد شهر و جمعي از مسوولان اجرايي و فرهنگي عصر امروز در فرهنگسراي غدير محمد شهربرگزار شد از ٣٨ هنرمند و بازيگر البرزي فيلم محمد رسول الله (ص) تجليل شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز در مراسم تجليل از بازيگران فيلم محمد رسول الله (ص) گفت: هنرمندان استان البرز به چنان جايگاه درخور شأني رسيده اند كه نمي توان از اين ظرفيت غني چشم پوشيد.
سيد موسي حسيني كاشاني افزود: البرز يكي از بهترين مناطقي است كه كارگردانان و فيلم سازان بسياري از جمله مصطفي كيايي آثار خود را در اين استان مي سازند.
وي اظهار داشت: به لطف كوشش و تلاش مستمر هنرمندان استان، امروز شاهد نقش آفريني و هنر نمايي فرزندان البرزي در بسياري از فيلم ها و رويدادهاي فرهنگي و هنري كشور هستيم.
حسيني كاشاني در ادامه افزود: بدون شك فيلم محمد رسول الله از ماندگارترين آثار تاريخ سينماي ايران محسوب و حمايت از آن سبب دلگرمي دست اندركاران و توجه بيشتر به ساخت چنين فيلم هايي مي شود.
وي تصريح كرد: فيلم محمد رسول الله بركاتي نيز به دنبال داشت و از بركات اين فيلم براي استان البرز مجهز شدن دو سالن آمفي تئاتردر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوجبلاغ و اداره محمد شهر به سيستم پخش ديجيتال بوده است.
در اين مراسم فيلم محمد رسول الله براي حاضرين به نمايش گذاشته شد.
فيلم محمد رسول الله ساخته مجيد مجيدي و محصول سال 1393 كه داستان زندگي پيامبر اسلام را روايت مي‌كند.
اين فيلم در 33 امين جشنواره فيلم فجر در سال 1393 براي اولين بار اكران شد.
اكران سراسري آن از چهارم شهريورماه همزمان با ميلاد حضرت امام رضا عليه السلام در سراسر ايران آغاز شده و اكران بين‌المللي آن از 5 شهريور ماه همزمان با جشنواره مونترال آغاز شد.
پيش بيني شده است كه اين فيلم با سطح بالاي تكنولوژي بكار رفته در آن صنعت سينماي ايران را متحول كند.
در اين فيلم، قصه از دوران جاهليت و شرايط اجتماعي زمان تولد حضرت محمد(ص ) آغاز مي‌شود و در 12 سالگي آن حضرت به پايان مي‌رسد.
آنچه از ابتدا مورد نظر بوده، عرضه اين فيلم در ابعاد بين‌المللي و طراحي اثر براي تماشاگر جهاني با هر دين و آئيني است.
در ساخت اين مجموعه همچون ساير فيلم‌هاي تاريخي سالهاي اخير ايران نظير ملك سليمان از عوامل خارجي و در سطح سينماي روز جهان استفاده شده است.
فيلم‌برداري اين اثر بر عهده ويتوريو استورارو و موسيقي متن آن ساخته ي ' اي. آر. رحمان' است كه هر دو از هنرمندان برنده جايزه اسكار به شمار مي‌آيند.
اين فيلم در شهرك سينمايي پيامبر اعظم (ص )كه در 55 كيلومتري شهر قم قرار دارد، ساخته شده‌ است.
در اين شهرك، ماكت شهرهاي مكه و مدينه با مشخصات 1400 سال قبل، در اندازه يك به يك (مختصات واقعي) طراحي و ساخته شده‌است و قرار است پس از پايان فيلمبرداري، از اين دكور تحت عنوان شهرك سينمايي پيامبر اعظم (ص)براي ديگر پروژه‌هاي سينمايي دربارهٔ تاريخ اسلام استفاده شود.
در پايان اين مراسم از ٣٨ نفر از بازيگران و دست اندركاران اين پروژه سينمايي تجليل شد كه اسامي اين هنرمندان در ذيل آمده است:
١- محمد عسگري ٢١- سيد احمد اماميه
٢- امير محرابي ٢٢- علي احمدي شيرين
٣- بهزاد توانگر روستا ٢٣- عليرضا ناصربخت
٤- مهرداد حسن پور ٢٤- امين آبان
٥- محمد بهارلو ٢٥- حميد رضا تاج دولتي
٦- بابك آتش بان ٢٦- محمد فوقاني
٧- امير نظام حامدي ٢٧- هلن بهرامي
٨- علي اكبر كوهستاني ٢٨- مهناز ميرزايي
٩- غلامرضا كمال زارع ٢٩- مژگان رضاخاني
١٠- محمد هراتي ٣٠- معصومه غفوري
١١- مجيد كوچكي ٣١- هانيه كريمي
١٢- محمود حقيري ٣٢- ندا قربانيان
١٣- مجيد صيفي ٣٣- حماسه دولتشاهي
١٤- رضا مهري مقدم ٣٤- ژينوس رحمتي
١٥- حميد يونسي ٣٥- رومينا آقاجاني
١٦- منصور مهري مقدم ٣٦- بهناز زارعي نژاد
١٧- بهروز رحمتي ٣٧- محدثه ساوجبلاغي
١٨- محمد امين افشين
١٩- امين خسروي
٢٠- آرش رحماني
گفتني است از اسد دلشادي ارشادي ، مالك و سرمايه گذار سينما سپنتا نيز ، به عنوان سرمايه گذار اين برنامه تقدير بعمل آمد. ك/1
6156/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها