۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81910964
T T
۰ نفر

فعاليت 67 كانون فرهنگي هنري مساجد در كاشمر

۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81910964
فعاليت 67 كانون فرهنگي هنري مساجد در كاشمر

مشهد- ايرنا- رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشمر گفت: با توجه به فعاليت 67 كانون فرهنگي هنري مساجد در اين شهرستان راه اندازي نمايندگي دبيرخانه كانونهاي مساجد ضروري است.

جواد روشندل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در از مجموع 67 كانون فرهنگي هنري مساجد 22 كانون در شهر كاشمر و بقيه آنها در روستاهاي دو بخش مركزي و كوهسرخ اين شهرستان فعاليت دارند.
وي ادامه داد: با توجه به پراكندگي روستاها در شهرستان كاشمر، رسيدگي به امور اين كانونها به ويژه در روستاها نياز به تأمين نيروي انساني و تاسيس دفتر نمايندگي دبيرخانه در شهرستان احساس مي شود تا با اشراف بيشتر و اطلاعات كاملتر نيازسنجي لازم براي كانونها صورت گيرد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشمر گفت: مكاتبات بسياري در اين خصوص صورت گرفته اما مسئولان معتقدند نمايندگي تنها در شهرستانهايي تاسيس مي شود كه فرمانداري ويژه دارند.
وي با اشاره به ارتباط كاري كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساختار فرهنگي آنها افزود: بر اساس وظايف ديد و بازديدهايي از اين كانونهادر سطح شهرستان داريم اما با اين حال راه اندازي دفتر نمايندگي ضروري است.
روشندل ادامه داد: تامين تجهيزات و اقلام مورد نياز از طريق دبيرخانه كانونهاي مساجد خراسان رضوي با جلب مشاركتهاي مردمي صورت مي گيرد اما با فعاليت دفتر نمايندگي در شهرستان رسيدگي به وضعيت كانونها بهتر خواهد شد.
وي همچنين گفت: 20 مسجد در شهر كاشمر كانون ندارند اما در آنها طرح كتابخانه باز اجرا مي شود و سهميه كتاب اختصاص مي يابد لذا در اغلب اين كانونها كتابخانه داير است و قريب هزار عنوان كتاب در آنها وجود دارد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشمر افزود: پارسال مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون ريال جهت خريد تجهيزات منابع اعتباري به كانونها اختصاص يافت و امسال نيز يك ميليارد ريال اعتبار متمركز از طريق دبيرخانه استان اختصاص يافته است.
وي تعداد اعضاي فعال در كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كاشمر را 500 نفر ذكر و بيان كرد: سرانه هر كانون پارسال هفت ميليون ريال بوده و امسال هم مبلغي مشابه همين رقم اختصاص يافته است.
مركز شهرستان 195 هزار نفري كاشمر در فاصله 228 كيلومتري جنوب غرب مشهد واقع است. اين شهرستان مركب از دو بخش مركزي و كوهسرخ داراي 63 روستاي است. 61 هزار نفر از جمهيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند.
7497/1858

سرخط اخبار استان‌ها