۱۷ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 81910842
T T
۰ نفر
خانه مطبوعات لارستان 9 شهرستان جنوب استان فارس را تحت پوشش قرار مي دهد

شيراز - ايرنا- معاون مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس كه خانه مطبوعات لارستان را افتتاح كرد گفت: اين خانه 9 شهرستان جنوب را تحت پوشش قرار مي دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، صابر سهرابي چهارشنبه در اين آيين افزود: شهرستان لارستان به لحاظ رسانه و مطبوعات داراي پيشينه اي غني و طولاني مدت است و ايجاد خانه مطبوعات در اين منطقه به نوعي حق اصحاب رسانه است.
وي با تقدير از مسئولان در تجهيز و استقرار امكانات در خانه مطبوعات تازه تأسيس اين شهرستان افزود: خانه مطبوعات بدليل تحت پوشش قرار دادن خانواده مطبوعات در سراسر كشور به سرعت در حال گسترش است.
وي هدف از تشكيل خانه مطبوعات را ساماندهي كردن حوزه رسانه اعم از نشريات مكتوب، سايت ها، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري دانست و بيان كرد: بيش از 10 سال است كه خانه مطبوعات در استان فارس راه اندازي شده است.
معاون مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با بيان اينكه با پيگيري هاي مجدانه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لارستان، نخستين شعبه خانه مطبوعات در بين شهرستان هاي استان فارس در لارستان راه اندازي شده است، گفت: خانه هاي مطبوعات تمام مسائل، مشكلات و نيازهاي اصحاب رسانه را با پشتيباني فرهنگ و ارشاد اسلامي برعهده دارد.
سهرابي يكي ديگر از وظايف خانه مطبوعات را راه اندازي جشنواره ها، برگزاري مراسم روز خبرنگار، برگزاري كارگاه هاي آموزشي و غيره برشمرد و افزود: خانه مطبوعات مركزي مناسب براي شناسايي، معرفي و آموزش خبرنگاران است.
اين مسوول با بيان اينكه كارت هاي شناسايي رسمي از حوزه مركزي براي خبرنگاران عضو خانه مطبوعات صادر مي شود، گفت: خانه مطبوعات مي تواند در بحث بيمه خبرنگاران و پيگيري يارانه نشريات از اين طريق صورت مي گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه رسمي ترين نهادي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان يك نهاد رسمي مي شناسد خانه مطبوعات است، گفت: تمام خدمات و اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري در حوزه رسانه از طريق خانه مطبوعات انجام مي شود.
سهرابي عنوان داشت: با مشاركت و هفمكري اصحاب رسانه شكلي متفاوت و نو در عرصه رسانه در اين خانه مطبوعات رخ دهد.
معاون مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با ابراز خرسندي از برگزاري نخستين جشنواره مطبوعات استان فارس در لارستان، ادامه داد: با حمايت مسئولين و خبرنگاران مي توان در سال آينده اين جشنواره را در سطح منطقه اي و به ميزباني شهر لار برگزار كرد.
7371 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها