۱۷ دی ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81910810
T T
۰ نفر
رئيس دانشگاه پيام نور:مصمم به گسترش ديپلماسي علمي هستيم

تهران-ايرنا- رئيس دانشگاه پيام نور گفت: اين دانشگاه مصمم به گسترش ديپلماسي علمي و صدور فرهنگ ايراني اسلامي و تقويت پايه هاي اقتصادي در راستاي سياست هاي دولت است.

علي اصغر رستمي ابوسعيدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهي ايرنا با اشاره به برنامه دانشگاه پيام نور در دوران پسا تحريم و ايجاد مراكز بين الملل اظهار كرد: توافق هسته اي يك پيروزي براي ملت ايران بود چرا كه دشمنان اين آب و خاك با ترسيم چهره اي نامعقول از كشور در عرصه بين المللي تلاش داشتند با به انزوا كشاندن ايران، حقانيت ما را به چالش بكشانند.
رئيس دانشگاه پيام نور افزود: برداشتن تحريم هاي ظالمانه عليه ملت بزرگ ايران، گامي بلند براي توسعه كشور در عرصه هاي مختلف خواهد بود و اميد است كه همه بخش هاي كشور براي دوران پساتحريم برنامه ريزي داشته باشند.
وي با بيان اينكه دوران پسا تحريم، مهم ترين مسئله اي است كه با حل پرونده هسته اي ايران، مورد توجه قرار گرفته است، اظهار كرد: كشور ما در سال هاي گذشته سخت ترين تحريم ها را تجربه كرده و در حال حاضر كه با تلاش و درايت دولت تدبير و اميد، شاهد گشايش دروازه هاي تعامل ايران با ديگر كشورها خواهيم بود، بايد زيرساخت هاي لازم رابراي دوران پسا تحريم به لحاظ ارتباط با مجامع علمي و بين المللي فراهم كنيم.
رستمي ابوسعيدي خاطرنشان كرد: هم اكنون دولتمردان به شكل جدي در حال برنامه ريزي براي دوران پسا تحريم هستند چرا كه در اين دوران امكان تعامل با كشورهاي غربي و سرمايه گذاران خارجي فراهم خواهد شد و بايد از اين فرصت در راستاي شكوفايي كشور استفاده كرد.
وي گفت: اما آنچه كه مي تواند در دوران طلايي پسا تحريم براي كشور مفيد باشد همان اقتصاد مقاومتي است كه از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بارها مورد تاكيد قرار گرفته و بدون ترديد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در اين زمينه نقشي تعيين كننده خواهند داشت.
رئيس دانشگاه پيام نور با بيان اينكه تاسيس شركت هاي دانش بنيان و ايجاد پارك هاي علم و فناوري بايد در اولويت قرار گيرد، افزود: شركت‌هاي دانش بنيان به مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري نياز دارند كه بيش از پيش به علم روز مجهز شوند و تعاملات بين دانشگاهي در داخل و خارج مي تواند در دوران پساتحريم راهگشا باشد.
وي يادآور شد: در همين راستا دانشگاه پيام نور به عنوان بزرگترين دانشگاه دولتي كشور، توافق هسته اي را فرصت بزرگي براي جهان، منطقه و ملت ايران مي داند و يكي از برنامه هاي دانشگاه، گسترش فعاليت هاي اين دانشگاه در كشورهاي ديگر جهان است كه براي رسيدن به اين مهم به دنبال زمينه امضاي تفاهم نامه و قرارداد همكاري با تعدادي از دانشگاه هاي خارج از كشور هستيم.
رستمي ابوسعيدي گفت: دانشگاه پيام نور در حال حاضر نسبت به ديگر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، بيشترين نمايندگي را در خارج از كشور دارد .ما درصدد هستيم ضمن برقراري ارتباط موثر با دانشگاه هاي مختلف جهان، بسترهاي لازم براي تعاملات علمي - پژوهشي، برگزاري دوره هاي مختلف علمي و تعريف پروژه هاي پژوهشي مشترك بين المللي به منظور تبديل علم به ثروت را فراهم كند.
وي افزود: اين دانشگاه در حال حاضر داراي 15 نمايندگي در خارج كشور است و در 70 كشور نيز دانشجو دارد؛ علاوه بر آن با توجه به ظرفيت هاي موجود و استعداد بالقوه اي كه در دانشگاه پيام نور در زمينه گسترش فعاليت برون مرزي و بين المللي وجود دارد، رايزني با برخي از كشورها در خصوص راه اندازي نمايندگي هاي جديد آغاز شده است كه مي تواند منشا خدمات ارزنده اي در زمينه تقويت پايه هاي علمي، پژوهشي و اقتصادي كشور باشد.
وي ادامه داد: دانشگاه پيام نور توانسته تاكنون زمينه تاسيس نمايندگي در اقليم كردستان، بصره، نجف، آلمان و بنگلادش را فراهم كند و پيش بيني مي شود با توجه به اقدامات انجام شده تا پايان سال 1395 تعداد 10 نمايندگي جديد در كشور هاي مختلف به مجموع نمايندگي هاي اين دانشگاه افزوده شود.
فراهنگ**9187**1581
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ