بخش زبان و گویش مناطق كویری در كتابخانه مركزی سمنان ایجاد می شود

سمنان - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: بخش زبان و گویش مناطق كویری به زودی در كتابخانه مركزی این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا شاه حسینی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری این نهاد افزود : در این بخش كتب مربوط به زبان و گویش های مناطق كویری كشور معرفی و به نمایش گذاشته می شود.
وی آشنایی بیشتر مردم با كتب منتشر شده نویسندگان مناطق كویری در خصوص زبان و گویش های منطقه، تشویق علاقمندان به تولید و نشر كتاب و دسترسی آسان دانشجویان و استادان و پژوهشگران حوزه زبانشناسی را از مهم ترین اهداف ایجاد این راهبرد فرهنگی برشمرد.
وی با تاكید بر اینكه گام نهادن در مسیر ترویج كتاب و كتابخوانی اثرگذار و ریشه ای و كمك مستقیم به فرهنگ جامعه است، افزود : با ایجاد بخش های مشاهیر و هم چنین گویس مناطق كویری و بخش های دیگر در در كتابخانه مركزی استان در تلاش هستیم راه دسترسی آسان و سریع به منابع را برای دوستداران كتاب فراهم كنیم.
وی از پژوهشگران و نویسندگان و ناشرین استانی درخواست كرد تا كتاب های تالیفی خود را در زمینه زبان و گویش های استانی به واحد منابع این اداره كل تحویل دهند و هم چنان در حوزه كتاب و كتابخوانی یارو یاور كتابخانه های عمومی باشند.
شاه حسینی با اشاره به فعالیت خوب انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان های استان، یادآور شد: انجمن كتابخانه های عمومی در تمامی شهرهای استان كه دارای كتابخانه هستند، تاسیس شده است.
مدیركل كتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان این كه كتابخانه های این استان با كمبود منابع مالی مواجه هستند، اظهار امیدواری كرد شهرداریها با پرداخت به موقع نیم درصد درآمد شهرداریها ، این مشكل را تا حدی برطرف می كنند.
شاه حسینی تاسیس انجمن خیرین كتابخانه ساز را ضروری دانست و گفت : اگر بتوانیم با ایجاد بسترهای مناسب راه را برای خیران باز كنیم، می توانیم در تجهیز، توسعه و افزایش كیفیت كتابخانه ها گام های موثری برداریم.
6026/

سرخط اخبار استان‌ها