۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۵۲
کد خبر: 81902324
T T
۰ نفر
همزمان با آغاز سال نو ميلادي؛ وزير بهداشت از يك هموطن مسيحي عيادت كرد

تهران - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همزمان با آغاز سال نو ميلادي با حضور در منزل يكي از هموطنان مسيحي از وي عيادت كرد.

به گزارش ايرنا ، سيد حسن هاشمي ظهر امروز - جمعه - در منزل مارگريت قديميان حضور يافت و از وي عيادت كرد.
گفتني است بيماري خانم مارگريت قديميان 83 ساله، بيماري پيشرفته كبدي است كه حدود 1.5 سال است كه در منزل تحت مراقبت مي باشد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزير بهداشت در حاشيه ديدار از مارگريت قديميان ضمن تبريك فرا رسيدن سال نو ميلادي به مسيحيان و ايرانيان ارمني، گفت: مراسم كريسمس ارامنه ايران، روز پنجم ژانويه همزمان با ميلاد حضرت مسيح است كه به آنها تبريك مي گويم و اميدوارم سال خوبي را پيش رو داشته باشند.
وي ابراز اميدواري كرد كه همه اديان الهي بتوانند در كمال صلح و آرامش در كنار يكديگر زندگي كنند.
وزير بهداشت افزود: ارامنه ايران در تمام صحنه هاي حساس كشور به ويژه در دوران دفاع مقدس در كنار مردم حضور داشتند و تعداد قابل توجهي از آنان نيز به شهادت رسيدند و يا معلول و مجروح شدند.
هاشمي با بيان اينكه ما هيچ تفاوتي بين هم وطنانمان نمي بينيم، اظهار داشت: ما حتي پذيراي افراد غير ايراني نيز هستيم و دولت خود را موظف به ارائه خدمات بهداشتي و درماني به همه مردم مي داند و همه ايرانيان حق دارند كه از اين خدمات استفاده كنند و بر طبق ديدگاه اعتقادي ما، همه انسان و برابر هستند و در صورت نياز به خدمات بهداشتي و درماني، دولت به آنها كمك مي كند.
وزير بهداشت اظهار داشت: بيش از 3 ميليون نفر از افاغنه در كشور زندگي مي كنند و سالهاست كه ميهمان جمهوري اسلامي ايران هستند و يا در دوران دفاع مقدس، افرادي كه مردم ايران را بمباران مي كردند در صورت اسارت، به آنها خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي شد بنابراين طبق دستور دين ما، هيچ تفاوتي بين انسانها وجود ندارد.
هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود، خاطر نشان كرد: ما علاقه مند بوديم در تهران با كمك دوستان ارامنه و شهرداري، بيمارستاني را احداث كنيم كه مقدمات آن نيز فراهم شد اما كار به صورت جدي پيش نرفت اما درمانگاهي در حال حاضر براي ارامنه وجود دارد كه دولت نيز كمك هايي به آن كرده اما ضروري است كه ارامنه، همت بيشتري داشته باشند و با توجه به ظرفيت بالاي نيروي انساني متخصص و فوق تخصص در بين آنها، مي توان بيمارستاني براي هموطنان ارامنه احداث كرد.
وزير بهداشت در پايان يادآور شد: امروز كه در جمع ارامنه بودم، احساس كردم كه نوروز زودتر فرا رسيده چرا كه سفره آنها نيز به سفره نوروز شباهت دارد و حال و هواي آنها بهاري است زيرا به استقبال سالروز تولد حضرت مسيح مي روند.
اجتمام(1)**7029 ** 1418

سرخط اخبار جامعه