۱ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۲۷
کد خبر: 81890137
T T
۰ نفر
جذب دانشجويان خارجي از برنامه هاي راهبردي دانشگاه مازندران است

ساري - ايرنا -رئيس دانشگاه مازندران گفت : ما از موقعيت استراتژيك و راهبرد بسيار خوبي برخورداريم اما در جذب دانشجوي خارجي كه يكي از منابع بسيار مهم درآمدزايي دانشگاه ها در سطح كشور و جهان مي باشد، كارنامه مطلوبي نداشتيم.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه مازندران، ميرخلاق ميرنيا در اولين جلسه شوراي همكاري هاي علمي - بين المللي دانشگاه مازندران با اشاره به انرژي و پتانسيل بسيار بالاي دانشگاه و با تاكيد بر تقويت شورا به اعضاي جلسه خاطرنشان كرد: با انتخاب افراد صاحب نظر و علاقه مند به كار از رشته هاي مختلف و متنوع و با استفاده از تجربيات اساتيدي كه در خارج از كشور تحصيل كرده اند، شوراي همكاري هاي علمي - بين المللي دانشگاه را فعال كنيد.
وي كار كارشناسي شده، داشتن برنامه مدون، مشخص كردن اهداف و شناسايي دانشگاه هاي مورد نظر را از جمله اقدامات لازم براي انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري با دانشگاه هاي خارجي و جذب دانشجو عنوان كرد و افزود: به دنبال كشورهايي باشيد كه صاحب علم، صنعت و تكنولوژي در سطح جهان هستند.
رئيس دانشگاه منتخب استان در بخش ديگري از سخنانش كشورهاي آلمان، ژاپن و هند را از جمله كشورهايي معرفي كرد كه دانشگاه هاي آن شاخص هاي لازم جهت انعقاد تفاهم نامه همكاري با دانشگاه مازندران را دارا مي باشند.
وي با اشاره به حمايت هاي وزارت علوم از همكاري هاي روابط بين المللي دانشگاه ها، ضرورت برگزاري كلاس هاي زبان خارجي در دانشگاه نظير زبان چيني، روسي، هندي، ژاپني و ... را براي تجار و افراد خارج از دانشگاه مهم ارزيابي كرد و با تاكيد بر سرعت و دقت در فعاليت هاي شورا گفت: زبان وسيله بيان و ارتباط است. روابط بين الملل براي من خيلي مهم است و جذب حدود دو هزار دانشجوي خارجي در مدت زمان دو سال در دستور كار من قرار دارد.
دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر واقع است و در حال حاضر داراي 12 هزار دانشجو، 12 دانشكده و 336 هيات علمي مي باشد.
6097

سرخط اخبار استان‌ها