۱ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۲۳
کد خبر: 81890132
T T
۰ نفر
دو ورزشكار مدال هاي خود را به آستان مقدس حضرت معصومه (س) اهدا كردند

قم- ايرنا- دو تن از ورزشكاران داراي مدال برنز جهاني تكواندو و مدال نقره پرورش اندام جام الماس، مدال هاي جهاني خود را به موزه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از پايگاه خبري آستان حضرت معصومه(س)، توليت حرم مطهر در اين آيين، توكل بر خدا و توسل به معصومين(ع) را از عوامل موفقيت در تمامي عرصه ها، از جمله در عرصه ورزش عنوان كرد و گفت: اين كار به ورزشكاران نيروي مضاعفي مي دهد و آن ها را در راهشان ثابت قدم مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي با اشاره به اهداي مدال ها به موزه آستان، خطاب به اين دو ورزشكار گفت: اين اهداي مدال به آستان شريف حضرت فاطمه معصومه(س)، درراستاي شكرگزاري از نعمتي است كه خداوند به شما عطا كرده است.
وي خاطرنشان كرد: ورزشكاران ما با توكل به خدا و استعانت از معصومين(ع) توانسته اند در ميدان ورزش، بالاترين و بزرگترين كارها را انجام دهند؛ اين ابزاري است كه در اختيار ما قرار داده شده است.
وي با اشاره به نقش حضرت فاطمه معصومه(س) در ترويج مكتب اهل بيت(ع) و شكل گيري جريان هاي بزرگ اسلامي از جمله انقلاب اسلامي، گفت: هر كه بخواهد به حضرت فاطمه زهرا(س) توسل بجويد در اين حرم شريف حضور مي يابد، چرا كه اينجا مكان بزرگي است كه از آن رايحه اي كه از مدينه به مشام مي آيد.
سعيدي گفت: همانطور كه جسم انسان براي ادامه حيات خود نيازمند اكسيژن است، روح انسان نيز براي ادامه حيات، نيازمند ولايت است.
وي با بيان اينكه روح و قلبي كه نور ولايت در آن نباشد، مي ميرد، گفت: بايد شكرگزار خدا باشيم كه نعمت ولايت را پس از 1400 سال از حضور نبي مكرم اسلام(ص)، همچنان در اختيار ما قرار داده است؛ نعمتي كه نه به دليل تلاش ما، بلكه از روي عنايت خاص خداوند به ما رسيده است.
وي افزود: در تاريخ صدر اسلام شاهديم كه بسياري پيامبر اسلام(ص) و معصومين(ع) را ديدند و سخن آن ها را شنيدند، ولي از آن ها تبعيت نكرده و خود را از نعمت ولايت بي بهره ساختند.
توليت حرم حضرت معصومه(س) حضور در كشوري كه چتر ولايت بر آن گسترانده شده است، را از والاترين نعمت ها برشمرد و گفت: امروز نور ولايت نه تنها در كشور ما، بلكه در سراسر گيتي قابل مشاهده است و هر كه خود را در معرض انوار آن قرار دهد، در مسير سعادت قرار گرفته است.
عضو تيم ملي تكواندو دارنده مدال هاي جهاني و آسيايي نيز دراين مراسم گفت: هرآنچه در زندگي خود، به ويژه در عرصه ورزش به دست آورده ام، از عنايت اهل بيت(ع) است.
سيد عباس رفيعي وي با اشاره به مصدوميت خود در مسابقات المپيك 2015 نظاميان جهان (CISM) در كره جنوبي گفت: به دليل آسيب ديدگي در دنده هاي قفسه سينه، در مسابقه رده بندي براي مدال برنز، امكان ادامه مسابقه برايم ممكن نبود، در چنين شرايطي با فرياد زدن نام مبارك حضرت فاطمه(س) در آغاز مسابقه، از اين بانو مدد گرفته و توانستم حريف خود را شكست دهم و به مدال برنز اين مسابقات دست يابم.
نايب قهرمان مسابقات جهاني پرورش اندام جام الماس نيز عنايت اهل بيت(ع) را تكيه گاهي براي حضور در ورزش عنوان كرد و گفت: زماني كه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) حضور مي يابم، آرامش خاصي در دل خود ايجاد مي كنم كه مانند آن را در جاي ديگر نديده ام.
سعيد عسگري با اشاره به سفر هفتگي خود به قم براي زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور در مسجد مقدس جمكران، گفت: در ابتداي مسابقات جهاني كه در جزيره كيش برگزار شد، نذر كردم اگر مدالي به دست آوردم، به حضرت فاطمه معصومه(س) تقديم كنم، خدا را شاكرم كه امروز توانستم به وظيفه خود عمل كنم. /2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها