۱ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81889685
T T
۰ نفر
رسالت و وظیفه دانشجویان ایجاد شور، نشاط و امید در جامعه است

ایلام - ایرنا - امام جمعه آبدانان گفت: مهمترین رسالت و وظیفه دانشگاه و دانشجویان، ایجاد شور و نشاط، امید و سر زندگی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری در همایش تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبدانان اظهار كرد: براساس معیارها و آموزه های دینی، انسان یا باید معلم و استاد باشد و یا مشغول فراگیری علم و دانش باشد در غیر این صورت عمر آدم ضایع و به بطالت می گذرد.
وی دانایی و بصیرت را دو شاخصه مهم دانشجویان در نظام اسلامی دانست و افزود: حركت انقلابی دانشجویان پیشرو و متدین در سایه هدایت های حضرت امام ره و رهبر معظم انقلاب باعث صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و فراگیر شدن بیداری اسلامی در جهان شده است.
امام جمعه آبدانان دانایی و آگاهی بخشی را فلسفه وجودی مراكز علمی و دانشگاهی دانست و تاكید كرد: پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه منطق و سیره معصومین(ع) و همچنین روح ظلم ستیزی و اسلام خواهی این نهضت الهی، حاصل فداكاری مردم و روشنگری دانشگاهیان متدین و متعهد است.
در این همایش كه با حضور اساتید و دانشجویان، فرهنگیان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آبدانان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دانشجویان نخبه و فعالان علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبدانان تجلیل شد.
قرائت مقاله، اجرای موسیقی سنتی، پخش نماهنگ و نمایش تئاتر از دیگر برنامه های جانبی همایش تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی آبدانان بود.
چهار هزار و 300 دانشجو در سه مركز علمی كاربردی، آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان آبدانان در مقاطع تحصیلی كاردانی و كارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

*** مردم زینت بخش اصلی عرصه انتخابات هستند
فرماندار آبدانان نیز در این نشست گفت: حضور مردم در میدان سیاسی انتخابات، زینت بخش این عرصه مهم و تضمین كننده ثبات و توسعه متوازن كشور است.
مجید عسگری با اشاره به نقش سازنده مشاركت عمومی مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بیان كرد: انتظار از اساتید، مدرسان و دانشجویان دانشگاه های منطقه این است كه با تبیین اثرات سرنوشت ساز این دو رخداد سیاسی اجتماعی، بستر مناسب و نشاط لازم را برای حضور حداكثری مردم در 2 انتخابات پیش روی فراهم كنند.
وی از آماده شدن تمامی مقدمات و الزامات انتخابات در شهرستان آبدانان خبر داد و افزود: مجریان و ناظران به عنوان 2 بال حركت بخش جریان انتخابات از چندماه پیش با تشكیل جلسات متعدد و هماهنگی های مورد نیاز در تلاش هستند كه یك انتخابات سالم آرام و با مشاركت بالای مردم شهرستان برگزار شود.
وی مردم را ركن ركین انقلاب و حافظ دستآوردهای آن دانست و اظهار كرد: ساز و كارهای منطقی و كارآمدی برای اعمال نظارت كامل بر فعل و انفعالات مجریان و دستآندركاران پیش بینی شده و با هرگونه دخالت و اعمال نظر متولیان در فرآیند انتخابات به شدت برخورد شود.
فرماندار آبدانان از دانشجویان و اساتید به عنوان ریل گذاران توسعه نام برد و اضافه كرد: مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و تلاش و مجاهدت علمی و فرهنگی دانشگاهیان، متضمن شتاب روند توسعه و افزایش رفاه و رضایتمندی مردم است.
چهار هزار و 500 نفر دانشجویان با مشاركت 130 استاد و مدرس در سه مركز علمی شهرستان آبدانان مشغول تحصیل هستند.
7174/9002

سرخط اخبار استان‌ها