۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81889555
T T
۰ نفر
برگزاری همایش تبیین راهكارهای توسعه شبكه توزیع محتوا به منظور بررسی چالش های این حوزه

تهران- ایرنا- همایش تبیین راهكارهای توسعه شبكه توزیع محتوا بر بستر شبكه ملی اطلاعات به منظور بررسی چالش ها و راهكارهای پیاده سازی این شبكه در روزهای ششم و هفتم دی ماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش تبیین راهكارهای توسعه شبكه توزیع محتوی بر بستر شبكه ملی اطلاعات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به اهداف برپایی این همایش اشاره كرد و گفت: بررسی راهكارهای مشاركتی دولت با ذینفعان اكوسیستم شبكه توزیع محتوا و همچنین تبیین خدمات و كسب و كارهای مبتنی بر این شبكه توزیع در كشور از جمله اهداف این همایش است.
علی اصغر انصاری، امكان سنجی الزامات زیرساختی و فنی برای ایجاد شبكه تولید محتوا، تبیین اهمیت و راهبردهای پیاده سازی این شبكه و آموزش در این حوزه را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
وی، رونمایی از شبكه توزبع محتوا را از جمله برنامه های روز اول این همایش اعلام كرد و گفت: این شبكه با همكاری یك شركت دانش بنیان راه اندازی شده و قابل توسعه در برخی از مناطق كشور است.
انصاری از برگزاری چهار پنل تخصصی در عصر روز اول همایش (ششم دی ماه) خبر داد و گفت: این پنل های تخصصی در حوزه های رگولاتوری، روش های پیاده سازی، مشاركت ذینفعان و سرمایه گذاری در شبكه توزیع محتوا برگزار خواهد شد.
وی به برنامه های روز دوم همایش اشاره كرد و افزود: در این روز 9 كارگاه آموزشی با حضور استادان برجسته برگزار خواهد شد.
انصاری اظهار كرد: معماری ابری، ارزیابی كیفی سرویس های شبكه توزیع محتوا، شبكه توزیع محتوا برای شبكه های تلفن همراه و طراحی شبكه های توزیع محتوا و راه حل های امنیت ابری از جمله كارگاه های آموزرشی است كه در روز دوم این همایش برگزار خواهد شد.
معاون توسعه و مدیریت شبكه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات كشور، شبكه ملی اطلاعات را یك زیرساخت ارتباطی و پردازشی برای ارایه خدمات عنوان كرد و گفت: این شبكه در حال رشد و توسعه است و اپراتورها بر اساس نیاز كاربران آن را توسعه می دهند.
وی بر لزوم افزایش ظرفیت شبكه ملی اطلاعات تاكید كرد و افزود: به دنبال افزایش ظرفیت و ارتقای كیفیت هستیم كه این اقدام با همكاری مجموعه هایی مانند اپراتورها و بخش های دولتی و خصوصی، انجام می گیرد.
انصاری تاكید كرد: بخشی از الزامات شبكه ملی اطلاعات كه مدنظر مركز فضای مجازی كشور است، به تدریج پیاده سازی می شود.
همایش تبیین راهكارهای توسعه شبكه توزیع محتوی بر بستر شبكه ملی اطلاعات با حضور جمعی از مسئولان و دست اندركاران این حوزه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.
علمی ** 1201 **1834
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد