فرصت همكاری های ایران و ارمنستان در جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی فراهم است

تهران - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور وضعیت مرزهای مشترك ایران با ارمنستان را خوب توصیف كرد و گفت: فرصت مناسب برای افزایش همكاری های دو كشور در حوزه های پلیسی، مبارزه با مواد مخدر، جرائم تروریستی و جرائم سازمان یافته، ارتقای همكاری های مرزی و جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی فراهم است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، حسین ذوالفقاری با سرتیپ آرام زاكاریان رییس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان و هیات همراه وی كه به منظور شركت در نخستین اجلاس كارگروه مشترك امنیتی به تهران سفر كرده است، دیدار و گفت و گو كرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور در این دیدار با اظهار خشنودی از برگزاری نخستین اجلاس كارگروه مشترك امنیتی اظهارداشت: باید تلاش كرد همكاری و اقدامات عملی را در چارچوب اسناد امضاء شده بین دو كشور ارتقا یابد و از طریق برگزاری نشست های تخصصی بین بخش های امنیتی و انتظامی دو كشور، تبادل اطلاعات و تجربیات به نحو مناسبی در جهت منافع دو كشور انجام شود.
ذوالفقاری با تشریح اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با باندهای بین المللی قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و تروریسم، گفت: در صورتی كه اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، شاهد توسعه و گسترش مشكلات در كشورهای همسایه خود بودیم.
وی افزود: در حال حاضر با حمایت ها و پشتیبانی برخی از كشورهای غربی و منطقه شاهد افزایش تحركات گروه های تروریستی هستیم.

** علاقمند به گسترش همكاری با ایران هستیم
سرتیپ آرام زاكاریان رییس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان نیز با اظهار خشنودی از سفر به تهران و ملاقات های انجام شده توافق های صورت گرفته در نخستین اجلاس كارگروه مشترك امنیتی بر همكاری نزدیك پلیس جمهوری ارمنستان با وزارت كشور و پلیس جمهوری اسلامی ایران خوب توصیف كرد.
وی گفت: با توجه به مسائل مشترك فی مابین، علاقه زیادی برای همكاری با یكدیگر داریم و انتظار داریم سطح همكاری های دو كشور ارتقا یابد.
رییس ستاد پلیس ارمنستان یادآور شد: نیروهای پلیس دو كشور باید تلاش كنند سطح همكاری خود را بسیار بیشتر از سطح همكاری كه بین مجرمین وجود دارد، افزایش دهند.
سرتیپ زاكاریان خاطرنشان كرد: در همین چارچوب آمادگی كامل برای تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه های تحت مسئولیت وجود دارد.
وی همچنین گفت: از اینكه در این نشست به توافق رسیدیم تا سطح همكاری ها را در بخش تبادل اطلاعات بویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر بصورت روزانه و مستمر ارتقای دهیم، خشنودیم.
سیام * 6084** 1336

سرخط اخبار سیاست