خدمات رسانی هلال احمر تربت حیدریه به 3000 زائر پیاده رضوی

تربت حیدریه - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه از خدمات امدادی و درمانی این جمعیت به سه هزار نفر از زائران پیاده آخر ماه صفر در محورهای ارتباطی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این جمعیت، رضا مومن زاده روز یكشنبه در تشریح خدمات این نهاد در قالب طرح همسفران خورشید، گفت: در طول اجرای این طرح كه از 12 تا 22 آذرماه به اجرا درآمد 20 هزار زائر پیاده از مسیر این شهرستان گذر كردند.
وی افزود: این جمعیت با به كارگیری 200 امدادگر خواهر و برادر در قالب 20 گروه عملیاتی و نیز 30 نفر پزشك، پرستار و پیراپزشك و همچنین به كارگیری 20 دستگاه روز آمبولانس و خودروهای امدادی در 3 پایگاه ثابت مستقر در كامه، گرماب و زاوه و 9 پایگاه سیار اقدام به ارائه خدمات مورد نیاز به زائرین پیاده حرم رضوی كرد.
مومن زاده گفت: هلال احمر تربت با برپایی چادرهای امدادی و نماز در مسیرهای گناباد، رشتخوار، تربت جام، دولت آباد و مشهد اقدام به ارائه خدمات به زائران كرد و در این مدت 805 بسته آموزشی محتوی توصیه های ایمنی نیز بین زائرین توزیع كرد.
وی گفت: در طول اجرای این طرح پایگاه های امداد و نجات این شعبه به حوادث جاده ای از جمله دو تصادف زنجیره ای در محور تربت حیدریه - مشهد و نیز امدادرسانی به 100 خودرو گرفتار در برف و كولاك اقدام كرده و نیز 345 زائر در راه مانده را اسكان اضطراری داد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
5132

سرخط اخبار استان‌ها