۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81873813
T T
۰ نفر
جايزه پژوهشگري به 21 دانش‌آموز برتر كشور اهدا مي شود

تهران-ايرنا-سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به جزئيات برنامه‌هاي هفته پژوهش از اهداي جايزه پژوهشگري به 21 دانش‌آموز برتر كشورخبرداد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا ازمركزاطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، عليرضا عصاره اظهار كرد: 22 تا 27 آذر ماه به نام‌ هفته پژوهش نام‌گذاري شده و آموزش و پرورش با شعار «پژوهش مبناي تحول بنيادين آموزش و پرورش» به استقبال اين هفته مي‌رود.
وي با بيان اينكه اگر قرار باشد پژوهش و پژوهشگري به عنوان مبناي تربيتي ديده شود بايد در بستر آموزش و پرورش مورد توجه قرار گيرد، افزود: آموزش و پرورش به عنوان داعيه‌دار مهم در فرهنگ‌سازي پژوهش مطرح است.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش يادآور شد:‌ اولين برنامه هفته پژوهش 22 آذر ماه و تجليل از دانش‌آموزان پژوهشگر با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري و تحت عنوان زنگ نمادين پژوهش انجام مي‌شود.
وي اضافه كرد:همه دانش آموزان دبستاني و دبيرستاني در سراسر كشور مورد بررسي همه‌جانبه قرار گرفته‌اند و تعداد 21 نفر از واجدين شرايط جايزه پژوهشگري را از دست اين دو وزير دريافت مي‌كنند.
عصاره ادامه داد: از 21 عنوان پژوهشي 14 عنوان مربوط به متوسطه و 7 عنوان مربوط به دوره ابتدايي است و اين مراسم 22 آذر در مدرسه شاهد شهداي هفتم تير منطقه 6 برگزار مي‌شود.
دبير ستاد هفته پژوهش ادامه داد: 23 آذر نيز در محل دائمي نمايشگاه‌ها مراسم نمادين پژوهش‌هاي برتر در غرفه‌هاي مختلف سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش برگزار مي‌شود و آثار پژوهشي در معاونت‌هاي اين وزارتخانه و پايان‌نامه‌هاي مربوط به پژوهش‌هاي برتر در غرفه‌هاي واحد، مورد بازديد قرار مي‌گيرد و وزيران آموزش و پرورش، علوم تحقيقات و فناوري، كشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم حضور پيدا مي‌كنند.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بيان اينكه 24 آذر برنامه‌اي در محل موزه مدرسه دارالفنون به عنوان روز ملي پژوهش با حضور وزير آموزش و پرورش و تعدادي از مسئولان آموزش عالي برگزار مي‌شود، گفت:‌ اين گردهمايي تجليل از برگزيدگان پژوهشگر آموزش و پرورش سراسر كشور است كه شامل مولفه‌هاي انتخاب معلم پژوهنده مي‌باشد.
دبير ستاد هفته پژوهش تصريح كرد: معلم پژوهشگر به معلمي مي‌گوييم كه با ابعاد پژوهشي، كلاس درس را اداره كند و بهترين ثمره آموزشي از آن داشته باشد؛ آثار معلمان پژوهشگر كشور بررسي شد كه از تعداد 619 گزارش رسيده 32 معلم اقدام‌پژوه را تعيين كرده‌ايم.
وي گفت: 74 هزار و 652 مورد مطلب پژوهشي از فرهنگيان دريافت كرديم كه از اين تعداد 26 طرح پژوهشي از تاريخ اول مهر ماه 93 تا 31 شهريور ماه 94 استخراج كرديم كه از اين تعداد 26 مورد غربالگري شد و در نهايت 5 مورد آنها از وزير آموزش و پرورش جايزه خود را دريافت مي‌كنند.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به مولفه پايان‌نامه‌هاي برتر خاطر نشان كرد: پايان‌نامه‌هاي برتري كه در رشته‌هاي تربيت معلم، كودكان استثنايي، روانشناسي تربيتي و مولفه‌هاي مربوط به آموزش و پرورش است ،طي بررسي‌هاي انجام شده، 18 عنوان پايان‌نامه تحصيلات تكميلي شامل 14 پايان‌نامه كارشناسي ارشد و 4 پايان‌نامه دكتري بررسي شد كه در نهايت دو نفر از آنها را انتخاب كرده‌ايم و جايزه خود را دريافت مي‌كنند.
وي با اشاره به مولفه پژوهشگران بسيجي افزود: پژوهشگران بسيجي نيز طراحي شد كه از ميان آنها كه آثار برتري داشتند، بررسي شده و سه نفر فرهنگي بسيجي پژوهشگر نيز جايزه خود را دريافت مي‌كنند.
فراهنگ 1085**1440

سرخط اخبار جامعه