۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۶
کد خبر: 81871080
T T
۰ نفر
توصيه كارشناسان: تمامي كودكان و نوجوانان تحت غربالگري قرار گيرند

تهران- ايرنا- كارشناسان با اشاره به عوارض برخي اختلالات همچون كلسترول بالا، افسردگي و كم خوني، توصيه كردند كه تمامي كودكان و نوجوانان تحت غربالگري قرار گيرند.

به گزارش گروه علمي ايرنا از خبرگزاري يونايتدپرس، انجمن اطفال آمريكا بر اساس نتايج مجموعه مطالعات سال هاي اخير مبني بر اين كه بسياري از مشكلات سلامتي بزرگسالان احتمالا از اوان زندگي آغاز مي شود، توصيه هايي ارائه كرده است كه براساس آن، تمامي كودكان و نوجوانان بابت يك سري وضعيت ها و بيماري هاي خاص مورد آزمايش قرار گيرند و اين آزمايش ها نبايد به كودكان در معرض خطر محدود باشد.
كارشناسان اين انجمن هدف از اين توصيه را پي بردن زودهنگام به مشكلات سلامتي در حال بروز، به منظور پيشگيري از نياز به دارو و درمان در آينده اعلام كردند.
غربالگري كودكان در 15 و 30 ماهگي بابت خطر ابتلا به كم خوني، يكي از توصيه هاي اين كارشناسان است.
همچنين به گفته كارشناسان ياد شده، لازم است كه كودكان از 11سالگي، هر سال در زمينه افسردگي غربالگري شوند؛ اين موضوع دستكم تا حدودي به دليل تشخيص زمينه هاي خودكشي احتمالي افراد در آينده است.
از سوي ديگر اين انجمن با توجه به ميزان بالاي چاقي در ميان جوانان، توصيه مي كند كه كودكان 9 و 11 ساله در زمينه كلسترول بالا غربالگري شوند.
دكتر 'آماندا پورو' متخصص كودكان در بيمارستان اطفال نيكلاس در آمريكا مي گويد: ما شاهد كلسترول بالا در كودكان كم سن و سال 9 و يا 10 ساله هستيم؛ بنابراين مشكل داشتن كلسترول بالا تنها به بزرگسالان محدود نمي شود و مي تواند نشان دهنده يك مشكل بزرگتر باشد.
براساس اين گزارش، پزشكان منطقي ترين شيوه درماني براي كودكان كم سن و سال را كه كلسترول بالا دارند و يا در معرض خطر ابتلا به كلسترول بالا هستند، ، تغيير شيوه زندگي مانند ورزش و ايجاد تغييرات در رژيم غذايي مي دانند.
به گفته كارشناسان، همچنين لازم است كه نوزادان تازه متولد شده پيش از ترخيص از بيمارستان، براي بيماري مادرزادي قلبي و همچنين يافتن نشانگرهاي احتمال آغاز بيماري قلبي تحت غربالگري قرار گيرند.
علمي **2038**2017
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه