معلولان داراي مدرك فني و حرفه اي وام 10 تا 15 ميليوني مي گيرند

شهرري ـ ايرنا ـ مديركل بهزيستي استان تهران رويكرد اصلي اين سازمان را توانمندسازي هرچه بيشتر معلولان عنوان كرد و گفت: معلولان داراي مدرك فني حرفه اي در مشاغل بازار محور، تسهيلات 10 تا 15 ميليون توماني با بهره چهاردرصد دريافت مي كنند.

به گزارش ايرنا، احمد دلبري روز دوشنبه در آئين تجليل از معلولان نخبه شهرستان ري كه در آستانه روز جهاني معلولان در تالار نجم خاورميانه شهرستان ري برگزار شد، در سخناني هدف از اعطاء اين تسهيلات را استقلال و كاهش وابستگي مالي معلولان به خانواده عنوان كرد.
وي با بيان اينكه، در جامعه معلولان نيز مانند جامعه سالم همواره افرادي توانمندتر از ديگران وجود دارند، به تفاهمنامه امضاء شده بين سازمان بهزيستي و سازمان فني و حرفه اي استان تهران با كارآفرينان نيكوكار اشاره كرد و گفت: بر اساس اين تفاهنمامه معلولاني كه از امكان اشتغال برخودار هستند از سوي سازمان بهزيستي به سازمان فني و حرفه اي معرفي و بصورت رايگان مشاغل بازار محور را آموزش خواهند ديد.
دلبري افزود: اين معلولان پس از گذراندن دوره هاي آموزشي و اخذ مجوز از سازمان فني و حرفه اي در مشاغل بازار محور به منظور دريافت وام 10 تا 15 ميليوني با وام 4 درصد به بانكهاي مربوطه معرفي مي شوند.
مدير كل بهزيستي استان تهران، همچنين تعداد جمعيت تحت پوشش بهزيستي استان تهران را حدود 145 هزار نفر عنوان كرد و گفت: 60 هزار نفر از اين تعداد مستمري بگيرند و مابقي به عناوين مختلف از خدمات توانبخشي استان برخوردارند.
وي همچنين با بيان اينكه معلوليت پديده اي ناگوار است كه مي تواند بصورت مقطعي يا دائمي افراد را گرفتار كند گفت: معلوليت مانع موفقيت و افتخارات نيست و آنان مي توانند بازويي توانا براي توسعه كشور باشند.
مدير كل بهزيستي استان تهران بيان كرد: بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت حدود 90 درصد از معلولان به فراموشي سپرده شده اند، اين در صورتي است كه اگر نگاه ما به معلولان يك فرصت باشد مي توانيم از اين اهرم براي توسعه كشور استفاده كنيم.
وي با تاكيد براينكه در چند سال گذشته در بحث ورود معلولان به توانمند سازي اتفاقات خوبي افتاده، گفت: بحث توانمندسازي مبتني برجامعه در راس برنامه هاي موفق سازمان بهداشت جهاني بوده است كه خوشبختانه اين طرح در ايران نيز تا پشت دروازه هاي شهرها و بخصوص روستاهاي كشور ورود پيدا كرده است و پوشش اين طرح در روستاهاي استان تهران صد درصدي بوده است.
دلبري ضمن تقدير از همكاري مناسب شهرداري تهران با سازمان بهزيستي در ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان، اظهار اميدواري كرد با تعامل ايجاد شده شعار'بهزيستي در خانه' عملياتي شود و نگاه اين سازمان براي ارائه خدمات تخصصي تر و ارزان تر به معلولان به طور كامل از موسسه محور به جامعه محور تغيير يابد.
آئين تجليل از معلولان نخبه و موفق شهرستان ري درعرصه هاي علمي، فرهنگي و ورزشي روز دوشنبه در آستانه فرارسيدن روز جهاني معلولان به همت اداره بهزيستي شهرستان ري و با حضور جمعي از مسئولان بهزيستي كشور در مركز مجتمع تجاري نجم خاورميانه برگزار شد.
غلامرضا آستركي مربي و همچنين علي صادق زاده و علي حسيني از قهرمانان تيم وزنه برداري پارالمپيك جهان، غلامعلي اخوان ملي پوش و از مدال آوران و مربي تيم ملي واليبال نشسته ايران، سيد جواد موسوي قهرمان جهان پرتاب وزنه ديسك و نيزه، فتحي دكتراي قرآن علوم و حديث و حافظ قرآن كريم و استاد دانشگاه پيام نور، غلامرضا كفاشيان دكتراي جامعه شناسي از دانشگاه تهران و مولف كتاب ناتوان شدگان، مريم سلطاني دانشجوي حقوق و قهرماني مسابقات مالزي و جمهوري چك، كميلي رزمنده و جانباز، برهان كوهكن مقام نخست مسابقات بوچي كشور و همچنين حوريه شاكري و مهدي فكري از پرسنل سازمان بهزيستي كشور به نمايندگي از كاركنان اين سازمان لوح تقدير و كارت هديه خود را دريافت كردند.
1836//1348

سرخط اخبار جامعه