۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81859824
T T
۰ نفر

يك متخصص: مصرف آنتي بيوتيك ها موجب چاقي مي شود

۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81859824
يك متخصص: مصرف آنتي بيوتيك ها موجب چاقي مي شود

كاشان- ايرنا- استاد بين الملل مقيم كانادا و متخصص فيزيولوژي پزشكي و پژوهشگر طب سنتي گفت: مصرف آنتي ‌بيوتيك ‌ها علاوه بر چاقي در افراد، به عنوان يكي از معضلات چاقي بشر شناخته شده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا محمد رستگارپناه در سمينار بررسي افزايش وزن و برطرف كردن آن بدون گرفتن رژيم هاي طاقت فرسا اظهار داشت: چاقي و لاغري افراد هميشه بستگي به خوردن غذا و تغذيه ندارد، بلكه از دلايل مختلفي برخوردار است.
وي بسياري از رژيم هاي لاغري را مورد تاييد ندانست و افزود: هرچه رژيم سخت‌تر باشد، آسيب‌هاي زيادي بر بدن وارد مي كند.
به گفته وي هر شخص بنا به هورمون هاي موجود در بدنش، حساسيت‌ها و تغييراتي نسبت به انواع غذاها دارد كه با شناخت اين حساسيت ها بايد آن را از رژيم غذايي خود حذف كند.
استاد بين الملل مقيم كانادا با اشاره به يك رژيم خاص غذايي 21 روزه و رعايت مصرف انواع ميوه‌ها، غذاها، خوراكي‌ها و نوشيدني‌ها افزود: در اين رژيم فشار، قند و انسولين خون و خواب و آزمايش ها مربوط به كمبود آهن بايد بطور مرتب اندازه ‌گيري شود تا در پايان بتوان تفاوت كاهش يا افزايش وزن را مشاهده كرد.
وي افزود: ورزش، داروهاي گياهي و مولتي ويتامين‌ ها از جمله موارد تاثيرگذار در كاهش وزن در اين رژيم خاص است.
پژوهشگر طب سنتي اظهار داشت: يكي از غذاهايي كه هورمون استروژن را بالا مي‌برد گوشت قرمز است كه مصرف آن در دنيا افزايش پيدا كرده و بايد پروتئين‌ها جايگزين گوشت قرمز شود.
رستگار‌پناه، مصرف روزانه 400 گرم سبزيجات، انواع آجيل، مرغ، ماهي، سالاد، كدو حلوايي، برنج قهوه‌اي و ورزش را از ديگر عوامل موثر در كاهش وزن اين رژيم 21 روزه برشمرد.
3009/6021

سرخط اخبار استان‌ها