۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۷
کد خبر: 81856077
T T
۰ نفر
امام جمعه طبس: همبستگي و كمك به مردم فلسطين وظيفه انساني است

بيرجند - ايرنا - امام جمعه طبس همبستگي و كمك به مردم فلسطين را وظيفه انساني ذكر كرد و گفت: روزهاي اخير مقام معظم رهبري فرمودند، از فلسطين دفاع كرديم و در آينده هرچه در توان داشته باشيم از آنها حمايت و پشتيباني خواهيم كرد.

حجت الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان ‌مقدم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه طبس با اشاره به هشتم آذر روز همبستگي با مردم فلسطين گفت: سال هاست،آنها مورد ظلم و ستم آمريكا و صهيونيست ها و حتي سازمان ملل قرار گرفته اند.
وي افزود: در حاليكه فلسطينيان از خود و سرزمين خود دفاع مي ‌كنند، استكبار آنها را تروريست معرفي مي‌كنند، سازمان ملل و نهادهاي بين المللي به اصطلاح حقوق بشر هم جنايتي كه صهبونيست‌ها انجام مي دهند دفاع مشروع از خود مي‌نامند.
خطيب جمعه طبس با بيانكه آمريكا بدترين دشمن اسلام و مسلمانان است، افزود: جريان نفاق هميشه در صدد است تا آمريكا را در نظر مردم خوب جلوه دهد بايد مواظب باشيم كه فريب اين جريان ها و چنين اشخاصي را نخوريم.
وي ادامه داد: جريان نفاق هميشه در كمين است و كمينگاه هايي را براي ضربه زدن دارند كه انسان هاي با تقوا، هشيار و مراقب اند و فريب نفاق و منافق را نمي خورند.
امام جمعه طبس با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار فرماندهان بسيج گفت: بسيج بهترين و موثرترين يادگار حضرت امام(ره) است، بايد بسيج، بسيجي و تفكر بسيجي روز به روز در جامعه بيشتر و عميق تر شود و دشمن بيش از هر چيز از توسعه تفكر بسيجي در هراس است.
وي يادآور شد: مسئولان وظيفه دارند از بسيج و بسيجيان حمايت و پشتيباني كنند و كسي كه بخواهد بسيج را تضعيف بكند يا كنار بگذارد به عذاب الهي در دنيا و آخرت گرفتار خواهد شد، مديران و مسئولان هم مواظب باشند در بكارگيري افراد در ادارات از كساني استفاده كنند كه داراي تفكر عميق بسيجي باشند.
وي بصيرت افزايي، مطالبه‌گري براي تحقق فرمان هاي رهبري و ايستادگي در مقابل فرهنگ‌زدايي را سه وظيفه مهم بسيجيان از نگاه رهبري در شرايط كنوني دانست و افزود: در شرايطي كه بعد از برجام، آمريكا در صدد نفوذ به ايران از راه‌هاي مختلف است، بسيج و بسيجيان در جهت بصيرت‌ افزايي جامعه وظيفه مهمي دارند.
مهاجريان‌ مقدم با اشاره به در پيش بودن مراسم اربعين حسيني(ع) گفت: اربعين و زيارت اربعين اهميت بسيار زيادي دارد، همانطور كه عاشورا براي بيداري مردم و در جهت از بين بردن ظالم و ستمگر در طول تاريخ موثر واقع شده اربعين نيز در همين راستا است.
وي با اشاره روايتي از امام حسن عسكري(ع) گفت: انسان مؤمن و شيعه پنج نشانه دارد و يكي از آن‌ها زيارت اربعين امام حسين(ع) است.
امام جمعه طبس با اشاره به راهپيمايي عظيم اربعين حسيني گفت: در ايام اربعين مردم به سمت كربلا حركت مي كنند، راهپيمايي و پياده ‌روي عظيم مسلمانان كمر دشمنان را شكسته و مي‌شكند.
وي زيارت اربعين امام حسين(ع) را زمينه ساز ظهور امام زمان (عج) دانست و گفت: شعارهاي امام زمان (عج) در هنگام ظهور بر محور شهادت و مظلوميت امام حسين(ع) است.
وي در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آيت الله مدرس گفت: اين شهيد بزرگوار در شرايط خفقان زمان خود در مقابل رضا قلدر(پهلوي اول) و طرح هاي استعماري كه به مجلس مي داد يك تنه مقاومت مي كرد.
وي با اشاره به روز مجلس گفت: نمايندگان بايد افرادي مانند شهيد مدرس باشند هم در مقابل استكبار بايستند و استكبارستيز باشند و هم در تبعيت از ولايت ، مواظب باشيد كه چنين نمايندگاني را براي مجلس انتخاب كنيد.
وي با اشاره به اجلاس اخير سران كشورهاي صادركننده گاز در تهران گفت: آمريكا و همدستانش در تلاش اند كه ايران را منزوي كنند اما حضور سران كشورهاي مهم دنيا در ايران تو دهني محكم به آمريكا و هم دستان آن‌هاست.
امام جمعه طبس با اشاره به درگذشت علي محمدي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان جنوبي در سانحه رانندگي گفت: وي واقعا مخلص و خدمتگزار بود چه در دوران دفاع مقدس و چه در مديريت هاي مختلفي كه داشتن، خصوصا در بازسازي عتبات عاليات كه يادگارهاي وي در سامرا، كاظمين، نجف و كربلا مشهود است.
وي از مردم به ويژه پاسداران و بسيجيان كه در تشييع جنازه محمدي شركت كرده بودند تشكر كرد و گفت: مسئولان پيگير باشند كه مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان جنوبي يك نيروي طبسي كه بتواند راه محمدي را ادامه دهد و در اين جهت برنامه ريزي كند، باشد.
س.ن2047/

سرخط اخبار استان‌ها