تكميل ونوسازي طرح هاي آموزشي چهارمحال وبختياري حدودپنج هزار ميلياردريال اعتبارنيازدارد

شهركرد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري گفت: تكميل و نوسازي پروژه هاي آموزشي استان چهارهزار و 800 ميليون ريال اعتبار نياز دارد.

بهروز اميدي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: كمبود اعتبارات و معضلات مالي از مهمترين مشكلات آموزش وپرورش به خصوص در زمينه تكميل و بازسازي پروژه هاي آموزشي است.
وي بابيان اينكه هم اكنون 55پروژه آموزشي نيمه تمام در استان در دست اجراست، افزود: در استان با كمبود 100فضاي آموزشي مواجه هستيم كه به دليل كمبود فضاي مناسب هم اكنون برخي كلاس هاي درس در فضاهاي استيجاري و كانكس داير مي شود.
اميدي افزود: هم اينك دو هزار و 600 آموزشگاه در استان فعال كه برخي از اين آموزشگاه ها داراي فضاي مشترك هستند كه در قالب دو هزار فضاي آموزشي سازماندهي شده اند.
وي گفت: از مجموع دوهزار فضاي آموزشي موجود در استان يكهزار و 400 باب فضاي آموزشي و مابقي فضاهاي فرهنگي، تربيتي، ورزشي و پرورشي است.
اميدي اظهار كرد: تاكنون 800 فضاي آموزشي در استان بازسازي و نوسازي شده، 300 فضاي آموزشي عمربالاي 30 سال دارد و مابقي زير 30 سال عمر دارد كه از مدارس استان 700 مدرسه نياز به بازسازي و مقاوم سازي دارد.
وي با اشاره به وضعيت موجود مدارس استان و كمبود تجهيزات هنرستان ها و دبيرستان ها افزود: با تخصيص سالانه بين130تا150ميليارد ريال اعتبارات عمراني و تجهيزاتي تا 20 سال آينده نيز اين طرح ها تكميل، تجهيز، مقاوم سازي يا نوسازي نخواهد شد.
اميدي گفت: تكميل، بازسازي و تجهيز فضاهاي آموزشي نيازمند مشاركت خيران و اولياء دانش آموزان است و با اعتبارات محدود وزارت آموزش و پرورش نمي توان اين مشكلات را رفع كرد.
به گزارش ايرنا، ‌هم اينك بيش از 180هزار دانش آموز در مدارس چهارمحال وبختياري مشغول تحصيل هستند.
7360/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها