۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۷
کد خبر: 81853992
T T
۰ نفر
شمخانی: مهمترین تهدید كنونی مسائل اقتصادی است

كرمان - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز مهمترین تهدید در جامعه، مسائل اقتصادی است و باید با زبان، قلم، كار، مدیریت و فعالیت در جهت اقتصاد مقاومتی و كاهش و رفع فقر، بیكاری و فساد اقدام كنیم.

به گزارش ایرنا علی شمخانی روز چهارشنبه در گردهمایی پیشكسوتان جهاد و شهادت استان كرمان افزود: كشور ما الگوی مقاومت در منطقه است اما فساد اقتصادی و اداری پایه های نظام را تهدید می كند.
وی گفت: دشمن دست از مبارزه بر نمی دارد تا ما را از آرمان ها و باورهایمان دور كند و این جلسات در جهت ترویج و حفظ الگوی فرهنگ بسیجی مستمر باشد.
وی بیان كرد: برای دومین بار در جمع پیشكسوتان دفاع مقدس استان كرمان حضور پیدا می كنم كه اولین بزرگداشت از زیباترین جلسات پیشكسوتان بود.
شمخانی ادامه داد: شكل گیری و مبنای مقاومت و دفاع در جنگ مبتنی بر شعار شهادت یا پیروزی بود.
وی گفت: رژیم صهیونیستی بمب اتم و كشنده ترین سلاح ها را در اختیار دارد اما در سرزمین های اشغالی كسانی با ابتدایی ترین وسائل شعار هیهات منا الذله را تكرار و مبارزه می كنند.
شمخانی تاكید كرد: تفكر مقاومت خون بر شمشیر بر اساس تئوری و نظریه امام خمینی (ره) است و این آموزه را پیشكسوتان جهاد و شهادت در هشت سال دفاع مقدس در میدان جنگ اجرا كردند.
وی افزود: مردم فلسطین در طول 60 سال اشغال سرزمینشان در غزه و كرانه باختری با شعار هیهات منا الذله مقاومت كرده اند.
وی با اشاره به شعارها و رجزخوانی های صدام در ابتدای جنگ بیان كرد: صدام قرار بود در یك هفته خوزستان را تصرف و در اهواز مصاحبه كند، اما امروز صدام و رژیم بعثی عراق كجاست؟ امروز ما در تهران هستیم و متحدین ما در بغداد قرار دارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز امام خمینی (ره) زنده است تا آیت الله خامنه ای بدرخشد.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی افزود: اربعین تنها برای مسلمانان و شیعیان نیست بلكه متعلق به تمامی بشریت است.
وی تصریح كرد: اربعین را گرامی می داریم چون باور داریم هر فردی با هر باوری حتما به این مراسم نگاه آموزشی و عبرت آموزی داشته باشد.
شمخانی گفت: باید از انتفاضه خاموش اما قدرتمند و باقی در راهپیمایی اربعین امسال دفاع كنیم .
وی بیان كرد: ثمره هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقاومت مردم فلسطین و تن ندادن به سازش با رژیم غاصب برگرفته از نهضت امام حسین(ع) و جنگ تحمیلی است.
وی با اشاره به شكل گیری جریان تكفیری و داعش در سال های اخیر بیان كرد: هدف این گروه ها در درون جهان اسلام به خون كشیدن مرزهای اسلام و دورشدن از مسئله فلسطین است.
شمخانی گفت: اما تلاش های آنها تاكنون ناموفق بوده زیرا امتداد فعالیت های پیشكسوتان عرصه دفاع مقدس و سرداری همچون قاسم سلمیانی ادامه دارد.
وی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در پاریس افزود: ما سال ها درگیر مسئله تروریسم هستیم و برای ما ملموس بود و امروز غربی ها به تجارب ما رسیده اند.
وی تصریح كرد: در زمان جنگ یك دولت در ایران به شكل كامل در اقدامات تروریستی از بین رفت اما حكومت نظامی و قوانین وضعیت اضطرار وجود نداشت اما در فرانسه درصدد هستند تا قوانین را تغییر دهند و ارتش را به صحنه بیاورند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: استحكام و امنیت امروز حاصل و ناشی از هشت سال دفاع مقدس و دلاوری های رزمندگان است بنابراین پیشكسوتان جهاد و شهادت قدر خود را بدانند.
وی با بیان اینكه همه اقشار در دفاع مقدس مشاركت كردند گفت: در جنگ كسی به خاطر ظاهر، سلیقه سیاسی، عقیده و تحصیلات از حضور در میدان نبرد محروم نشد.
شمخانی اظهار كرد: این جلسه از پیشكسوتان ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی تشكیل شده و هدف آن زنده كردن خاطرات ایثار و رقابت برای شهادت در راه خدا در دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: همانطور كه در دوران جنگ رزمندگان به یكدیگر كمك می رساندند، باید امروز هم در میان پیشكسوتان این وفاق ادامه یابد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاكید كرد: اگر پیشكسوتان دفاع مقدس مورد بی مهری قرار بگیرند زمینه نفوذ بیگانه در آنها فراهم خواهد شد و راه كاهش و كنترل آسیب پذیری در كنار هم قرار گرفتن پیشكسوتان است.
وی گفت: پیشكسوتان جهاد و شهادت، فرهنگ بسیجی را تولید كردند كه امروز نسخه حل بسیاری از مشكلات جامعه است.
شمخانی با اشاره به طرح ها و موفقیت های اقتصادی در كرمان افزود: هر كجا رزمنده توانمند استفاده شود حتما موفقیت حاصل خواهد شد.
وی بیان كرد: جوانان ما باید با شناخت نشانه ها و جذابیت های پیشكسوتان جنگ و شهادت باور كنند كه آنها افسانه نبودند.
این گردهمایی در ادامه سفر یك روزه دبیر شورای عالی امنیت ملی به كرمان با حضور استاندار كرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از پیشكسوتان سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس برگزار شد.
همچنین در این آیین 2 نفر از پیشكسوتان سپاه و ارتش به ذكر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.
7437/3028 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست