۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81851561
T T
۰ نفر
برگزاري اولين سمپوزيوم ساركوم با هدف بهبود كيفيت زندگي بيماران سرطاني

تهران- ايرنا- اولين سمپوزيوم سالانه ساركوم با هدف ايجاد همگرايي و هم افزايي بين رشته هاي مختلف پزشكي در راستاي بهبود كيفيت زندگي بيماران مبتلا به سرطان و شناسايي و معرفي ظرفيت هاي موجود در درمان و كنترل سرطان ساركوم برگزار مي شود.

به گزارش گروه علمي ايرنا، ساركوم نوعي سرطان است كه از بافت همبند مانند غضروف، استخوان و ماهيچه منشا مي گيرد. از اين رو سرطان استخوان يا سرطان ماهيچه را در هر نقطه از بدن ساركوم مي گويند.
تومور سرطاني ساركوم، استخوان و بافت هاي نرم مانند عضلات و مفاصل را درگير مي كند و در مراحل اوليه معمولا سرطان ساركوم بافت نرم، علامتي ندارد.
تشخيص و درمان همه سرطان‌ها نياز به كار تيمي دارد كه در رابطه با اين نوع سرطان به دليل ناشناخته بودن علل و عوامل ابتلا به آن، اين نياز بيشتر احساس مي‌شود.
در اولين سمپوزيوم سالانه ساركوم، گروه هاي هدف مانند جراحان عمومي، راديولوژيست ها، متخصصان ارتوپدي، خون و آنكولوژي، راديوتراپي، بيوتكنولوژي، ژنتيك، سلول هاي بنيادي، پاتولوژي، زنان و مامايي، طب هسته اي، طب فيزيكي و توانبخشي، تغذيه و عروق حضور دارند و آخرين يافته هاي علمي در اين حوزه را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.
سمپوزيوم ساركوم در روزهاي 29 و 30 بهمن ماه سال جاري به همت پژوهشكده سرطان سينه جهاد دانشگاهي با حضور اساتيد معتبر كشور برگزار مي شود و براي شركت كنندگان امتياز بازآموزي درنظرگرفته شده است.
علمي **1354**1834
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد