افزایش ۱۵ درصدی تولیدات کشاورزی خوزستان در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی در استان خوزستان خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ محمدی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون قلب تپنده کشاورزی ایران، استان خوزستان با وجود همه مشکلات ١۵ درصد افزایش تولید داشته است و حدود ١٨ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی افزود: صنایع نیشکر یک مجموعه کشاورزی صنعتی است که در کنار طرح ۵۵٠ هزار هکتاری پتانسیل خوزستان در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد .

وی با بیان این که ۲۸۰ هزار کشاورز و ۱۰۳ مرکز جهاد کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با نظام مهندسی منعقد شده که تصدی‌گری و برخی دیگر از وظایف مراکز جهاد کشاورزی به نظام مهندسی و برخی بخش‌های خصوصی واگذار شود.

محمدی ادامه داد: واگذاری تصدی‌گری در استان هرمزگان اجرایی شده که این موضوع کمک شایانی به بخش کشاورزی خواهد کرد و انتظار می‌رود دیگر استان‌ها نیز از این الگو تبعیت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha