صدا و سیما عزاداری اربعین حسینی قشم را به صورت زنده پخش كند

قشم - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: با توجه به خیل عظیم عزاداران این شهرستان در روزهای عزاداری حسینی به ویژه اربعین، صدا و سیما باید این آئین ها را همچون برخی شهرستان ها به صورت زنده روی آنتن ببرد.

حجت الاسلام احمد غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاكنون صدا و سیمای هرمزگان آنچنان كه باید و شاید به آئین های عزاداری حسینی در قشم توجهی نداشته است و انتظار می رود به صورت ویژه این موضوع در دستور كار مسئولان این سازمان قرار بگیرد.
وی اضافه كرد: ظرفیت بصری آئین های عاشورایی این شهرستان نه تنها در سطح هرمزگان، بلكه قابلیت پخش مستقیم سراسری را دارد و باید بیش از پیش برای شناسایی و تبیین این ظرفیت ها تلاش شود.
حجت الاسلام غلامی با بیان اینكه افزون بر 20 هزار نفر روز عاشورا در شهر قشم گرد هم آمدند و عزاداری كردند، گفت: استفاده نكردن از این ظرفیت ها در قاب تصویر و ثبت و ضبط آن برای آیندگان، بی انصافی است.
وی با بیان اینكه ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصتی برای بالندگی تشیع و وعده گاهی برای عزاداران جهان اسلام است، گفت: مسئولان وظیفه دارند كه با تمام توان زمینه برگزاری آئین های عزاداری را فراهم كنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم با دعوت از همه هیات های محلی و اقوام ساكن در جزیره قشم برای حضور حداكثری در آئین عزداراری اربعین حسینی، تاكید كرد: این حضور باشكوه باید در قاب تصویر عكاسان و تصویربرداران شهرستانی، استانی و ملی به ویژه فیلم برداران صدا و سیما ثبت و در رسانه های استانی و ملی پخش شود.
وی از برنامه ریزی مسنجم مسئولان این شهرستان برای برگزاری آئین های اربعین حسینی در قشم خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بی شك این آئین ها با وحدت، همدلی و استقبال خوب مردمی برگزار می شود.
حجت الاسلام غلامی ادامه داد: بر همین اساس در روز اربعین حسینی تمام هیات های عزاداری قشم پس از برگزاری عزاداری در محله های این شهر، ساعت 11 صبح در محل مصلی قشم حضور می یابند و در یك اجتماع بزرگ به عزاداری سیدالشهدا می پردازند.
وی با اشاره به تاكید امام جمعه شهرستان قشم مبنی بر تشكیل هیات عزاداران اصناف و كسبه قشم و درگهان، گفت: تحقق این خواسته می تواند جلوه های ویژه ای به آئین های عزداری این ایام بدهد و در گسترش فرهنگ حسینی در جامعه كمك شایانی كند.
2090/

سرخط اخبار استان‌ها