۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
کد خبر: 81849372
T T
۰ نفر
فرماندار شادگان:فاضلاب شهري سلامت مردم را تهديد مي كند

شادگان-ايرنا-فرماندار شادگان گفت:سيستم فرسوده فاضلاب، نارضايتي شهروندان از دستگاه هاي ذيربط را به همراه داشته و بيماي هاي ناشي از فاضلاب هاي شهري، سلامت مردم شهر را تهديد مي كند.

به گزارش ايرنا بهروز فرج اللهي يكشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان شادگان با انتقاد از كم كاري مسئولان در خصوص رفع مشكل فاضلاب شهر شادگان، گفت:شبكه فاضلاب شهر فرسوده شده و جاري شدن فاضلاب در برخي مناطق شهر، بروز انواع بيماري‌ها و بوي تعفن در مناطق وسيعي از شهر را به همراه داشته است.
وي تصريح كرد:دستگاه هاي متولي موظفند، با بررسي مشكلات و نواقص مطرح شده و انعكاس به دستگاه هاي استاني، نسبت به تجهيز ايستگاه‌ها به ژنراتور برق، رفع نواقص ايستگاه‌هاي پمپاژ، شست‌و شو، لايروبي و تميز كردن شبكه‌هاي مشكل دار اقدام كرده و با طراحي برنامه مدون و جامع مشكل فاضلاب شهر شادگان را رفع كنند.
فرج اللهي در بخش ديگري از سخنانش با بيان برگزاري همايش پياده‌روي اربعين حسيني در شهرستان از قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، گفت:در راستاي برگزاري باشكوه اين مراسم، تمامي دستگاه ها و هيا‌ت هاي مذهبي شهرستان نيز بايد در راستاي تامين زيرساخت ها نظير برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي، نصب چادر براي استراحت عزاداران و تامين زيرساخت هاي بهداشتي تلاش كنند.
فرماندرا شادگان در بخش ديگري از سخنانش همچنين با بيان عملياتي شدن فاز نخست خط آبرساني دارخوين به شهرشادگان، گفت:خط جديد لوله آب شرب 52 اينچي به طول 60 كيلومتر انتقال آب از دارخوين به روستاهاي شهرستان در سه فاز تعريف شده است.
وي گفت:پيش بيني شده است كه فاز نخست خط آبرساني دارخوين به شهرشادگان به طول 20 كيلومتر در آينده نزديك عملياتي شود.
اين خط انتقال بخشي از طرح آبرساني غدير است كه با اعتبار نزديك به ٥٥٠ ميليارد ريال به طول ٢٧ كيلومتر اجرا شده است.
در اين طرح از لوله‌هاي فولادي پي آر جي به قطر يك هزار و ٢٠٠ ميليمتر استفاده شده است و تامين آب آن از خط انتقال آب شهرهاي آبادان و خرمشهر صورت مي‌گيرد.
طرح آبرساني غدير از بزرگترين طرحهاي وزارت نيرو در استان خوزستان است كه با همكاري سازمان آبفاي خوزستان و قرارگاه خاتم الانبياء در دست اجراست.
طرح آبرساني غدير از شمار طرحهاي بزرگ كشور به شمار مي‌رود كه به طول ٤٣٠ كيلومتر به شكل دوبله آب را از جنوب شرقي استان خوزستان و از كرخه و سد دز به شهرستانهاي اهواز، حميديه، دشت آزادگان، سوسنگرد، هويزه، شادگان، دارخوين، آبادان و خرمشهر انتقال مي‌دهد.
امسال فاز نخست اين پروژه تكميل مي‌شود تا مشكل آبرساني به اين شهرستان به طور كامل برطرف شود.
فرماندار شادگان همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت:با تصويب سهم شادگان از اعتبارات ماده 180 قانون بودجه، تكميل طرح هاي ناتمام در اولويت اختصاص اين اعتبارات است و مبلغ 157 ميليارد و 219 ميليون ريال به تكميل طرح هاي نيمه تمام و طرح هاي تصويب شده تعلق گرفت.
فرج اللهي همچنين با تاكيد بر لزوم پيگيري تامين و تخصيص اين اعتبارات بر برنامه ريزي و اجراي مطلوب پروژه ها تاكيد كرد و گفت:اجراي پروژه ها بايد بر اساس زمان بندي مشخص صورت پذيرد تا بتوان با برنامه مدون، اين طرح ها در مدت زمان معين بهره برداري شود.
رئيس شوراي اداري شادگان در ادامه نشست شوراي اداري شهرستان بر لزوم رعايت اصل بي طرفي در انتخابات از سوي مديران دستگاه هاي اجرائي تاكيد كردو گفت:باتوجه به برگزاري انتخابات مجلس دهم و پنجميمن دوره انتخابات خبرگان رهبري در اسفند ماه امسال، بايد شرايط لازم براي برگزاري انتخابات سالم و حداكثري مردم فراهم شود.
اين نشست با حضور حضور مشاور استاندار و مدير كل حراست استانداري خوزستان، حجت الاسلام سيدمجيد شرفي امام جمعه شادگان و اعضاي شوراي اداري شهرستان برگزار شد.
6010/6125

سرخط اخبار استان‌ها