۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۸:۵۸
کد خبر: 81841690
T T
۰ نفر
بيش از 26 هزار نفر از جمعيت زنجان فاقد هر نوع پوشش بيمه اي هستند

زنجان - ايرنا - مديركل بيمه سلامت استان زنجان گفت: با توجه به پيش بيني هاي انجام شده دو و نيم تا سه درصد جمعيت اين استان معادل 26 هزار و 556 نفر فاقد هر نوع پوشش بيمه اي هستند.

مجيد صادقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه بيمه همگاني سلامت گامي مهم در پوشش افراد و خانوارهاي غير برخوردار بيمه اي است، افزود: با وجود فراخوان مبني بر ثبت نام و صدور اين نوع دفترچه، هنوز شمار زيادي از اين افراد براي بهره مندي از اين فرصت و خدمت مراجعه نكرده اند.
وي يادآوري كرد: تا پايان مهر امسال براي 104 هزار و 768 نفر از متقاضيان در اين استان دفترچه بيمه سلامت صادر شده است.
صادقي با بيان اينكه در شهرستان زنجان 69 هزار و 495 جلد دفترچه بيمه همگاني سلامت صادر شده است، ابراز كرد: اين نوع دفترچه در شهرستانهاي ابهر و خرمدره نيز به ترتيب 16 هزار و 284 و 10 هزار و 105 جلد دفترچه به متقاضيان صادر شده است.
وي اظهار كرد: بر اين اساس با اطلاع رساني هاي انجام شده متقاضيان داراي دفترچه بيمه همگاني سلامت نسبت به تمديد اعتبار اين دفترچه ها به مدت يكسال اقدام كردند كه بر اين مبنا خدمات مورد نياز را دريافت مي كنند.
مدير كل بيمه سلامت استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر نيز ثبت نام متقاضيان بيمه سلامت همزمان با سراسر كشور ادامه دارد و مشكلي دراين بخش وجود ندارد.
وي خاطر نشان كرد: دفترچه بيمه همگاني سلامت پس از بررسي هاي لازم و نبود همپوشاني ها صادر مي شود.
هم اكنون 22 دفتر پيشخوان طرف قرارداد اداره كل بيمه همگاني سلامت استان زنجان فعال است كه از اين تعداد هشت دفتر در شهرستان زنجان، سه دفتر در ابهر و صائين قلعه، دو دفتر در خرمدره، يك دفتر در سلطانيه، چهار دفتر در خدابنده، دو دفتر در طارم و يك دفتر ديگر در ايجرود به متقاضيان خدمات ارائه مي كند.
بر اساس آخرين آمار ارائه شده استان زنجان يك ميليون و 62 هزار و 270 نفر جمعيت دارد.
6085/7320

سرخط اخبار استان‌ها