۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81838952
T T
۰ نفر
باغهاي ليموترش قيروكارزين فارس از بيماري جاروك پاكسازي شد

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان قير و كارزين گفت: با تلاش كارشناسان و باغداران ، باغهاي ليموترش اين شهرستان كه در معرض آلودگي بيماري جاروك قرار گرفته بودند نيز پاكسازي شد.

اشكان كاظمي يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: در اين منطقه 200 اصله درخت ليموترش با بيماري جاروك آلوده شده بود كه همه آنها از زمين خارج و سوزانده شد و تمام منطقه عليه اين بيماري سم پاشي شده است.
وي افزود: كارشناسان كشاورزي شهرستان تك به تك درختان ليموترش منطقه را مورد بررسي قرار دادند تا هيچگونه اثري از اين بيماري در منطقه برجاي نماند.
بگفته وي ، از محل اعتبارات خشكسالي و توسعه كشاورزي خسارتهاي باغداران به آنها پرداخت خواهد شد.
وي ادامه داد: شهرستان قيروكارزين با توليد سالانه بيش از يكصد هزارتن ليموترش به معناي 25 درصد توليد كشور و 243 هزار تن ليمو شيرين به ميزان 43 درصد توليد اين محصول در كشور ، به عنوان قطب توليد اين دو محصول در كشور شناخته شده است.
اشكاني بيان كرد: سالانه در كشور 570 هزار تن ليموشيرين توليد مي شود كه 500 هزار تن آن در فارس و 243 هزار تن آن در قيرو كارزين توليد مي شود.
فرماندار قيرو كارزين اضافه كرد: اين شهرستان از 14 هزار هكتار باغ و 35 هزار هكتار زمين زراعي برخوردار است كه معاش مردم وابستگي مستقيم به آن دارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: آسيب هاي جدي به باغ ها و مزارع ، اقتصاد اين شهرستان تك قطبي و وابسته به كشاورزي را بسيار تحت تاثير قرار مي دهد.
وي گفت: در صورتي كه باغداران و كشاورزان در عاري سازي باغها و مزارع از آفات و بيماريها همكاري نداشته باشند اقتصاد منطقه فلج مي شود.
اشكاني بيان كرد: مردم اين شهرستان انتظار دارند تا بهره گيري از سد سلمان فارسي براي همه بخشها ميسر شود تا قسمت اعظم عوارض خشكسالي از منطقه برچيده شود.
قير و كارزين در 169كيلومتري جنوب غرب شيراز قرار دارد.ك/3
6117/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها