۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81829314
T T
۰ نفر
روحانی: توقیف باید آخرین كلمه برای یك رسانه باشد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری كشور را نیازمند به نظام رسانه و مطبوعات دانست و گفت: ما به نظام مطبوعات شفاف، روشن، مقررات و قوانین روشن نیاز داریم و كلمه توقیف باید آخرین كلمه برای یك رسانه باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح یكشنبه در آیین گشایش رسمی بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات كه در مصلای تهران برگزار شده است، این مطلب را بیان كرد.
رئیس جمهوری افزود: فرصت مغتنمی برای همه ماست كه در نمایشگاهی كه به نام رسانه، مطبوعات خبرگزاری، پایگاه های خبری و نشریات مختلف برگزار شده است، تردیدی نیست كه برای ورود در عصر جدید و در دنیای جدید ما نیاز به توسعه داریم، تردیدی نیست كه برای ورود به توسعه، مسیر و راه آن رسانه است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ادامه داد: برای یك كشور از داشتن یك رسانه یا رسانه ها مهم تر نهاد رسانه است، رسانه ای كه دارای سوابق بلند، باهویت، با نگاه و با دیدگاه خاص خود باشد.
وی اضافه كرد: گرچه در كشور ما از اولین مطبوعه، كاغذ اخبار یا وقایع اتفاقیه حدود 180 سال می گذرد، اما از آن نشریات روزهای اولیه دیگری خبری نیست، جز در آرشیو، آن هم اگر مانده باشد، اما ما در دنیای روزنامه هایی داریم كه بیش از 200 سال سابقه دارند، تایمز لندن دارای عمر 230 سال است و نیویورك تایمز دارای 119 سال عمر است، رسانه ای كه دهه ها از عمرش بگذرد، بر حرفه ای بودن و پختگی اش افزوده شود، افكار عمومی را به خود جذب كند و دارای سابقه صد ساله و دویست ساله و بیشتر باشد.
رئیس جمهوری با تاكید بر این كه بدترین جوانمرگی، جوانمرگی مطبوعات و رسانه است، افزود: رسانه ای هنوز متولد نشده بال و پر نگشوده، خود را به خوبی معرفی نكرده به دلایل واهی دچار تاخت و تاز دیگران قرار می گیرد.
روحانی با تاكید بر این كه كلمه تعطیل و توقیف باید آخرین كلمات در یك رسانه باشد، اظهار داشت: ما همان طور كه نیازمند به نهاد رسانه هستیم، نیازمند به نظام مطبوعات هم هستیم. نظام مطبوعات شفاف، روشن با قوانین و مقررات روشن.
وی اضافه كرد: اگر قانون روشن باشد، هر روز جمعی با بدست آوردن یك كلمه و یك جمله نمی توانند با آزادی مطبوعات بازی كنند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: قانون و مقررات شفاف، تنبیه روشن و تشویق روشن است، در همه جای دنیا، آخرین قانون جزا و شدیدترین آن اعدام است و آن هم كشورهایی كه دارای مجازات اعدام هستند؛ اولین مجازات اعدام نیست.
روحانی گفت: اولین مجازات جریمه است، اولین مجازات توقیف كوتاه مدت طرف در هر جرمی است یا زندان كوتاه مدت است، اولین مجازات كه اعدام نیست.

**تنها نهاد رسانه می تواند درباره متخلف بودن یك رسانه نظر بدهد
وی ادامه داد: اگر بر فرض یك رسانه تخلف كرده و نهاد رسانه و نه یك نهاد دیگر گفته كه متخلف است، ما وزارت ارشاد داریم، هیات نظارت و قوه قضاییه داریم تا نسبت به مطبوعات و آن پایگاه هایی كه می توانند سخن بگویند، قضاوت كنند راجع به نشریه كه آیا از خود سخن می گوید، از بیگانه سخن می گوید، به نفع كشور یا به نفع بیگانه حرف می زند؟ یك معیاری دارد.
رئیس جمهوری افزود: هر مامور امنیتی نمی تواند معیار برای مطبوعات و نشریات باشد، ما نیازمند به یك نظام، قانون، مقررات و یكسانی همه در برابر قانون هستیم.
روحانی ادامه داد:افتخار قانون اساسی ما و اسلام این است كه می گوید همه افراد حتی رهبری معظم نظام در برابر قانون یكسان هستند، در كنار میز محاكمه قاضی، امام مسلمین و امیر مومنین با یك نفر دیگر برابر هستند، كنار هم می نشینند، این افتخار قضای اسلام است كه همه در برابر قانون مساوی هستند.
وی افزود: مگر قابل تحمل است كه در یك كشوری برخی از رسانه ها برای همیشه از تنبیه، توقیف و تعطیل و تهدید مصون باشند و یك حاشیه امن امنیتی دائمی برای آن ها مقرر باشد كه نه تنها هر چه می خواهد بگویند بلكه گاهی هم به عنوان پلیس مخفی عمل كنند؟
رئیس جمهوری اضافه كرد: شما از برخی از نشریات می فهمید كه فردا چه كسی دستگیر می شود، فردا كجا تعطیل می شود، آبروی چه كسانی باید رفته شود، ما نشریه داریم برای آگاهی مردم، بعد هم عده ای ادعای انقلابی گری دارند.

**انقلابی بودن یعنی به مردم امید و اعتماد دادن
رئیس جمهوری اضافه كرد: ما برای آگاه كردن مردم، نشریه و رسانه داریم؛ بعد هم عده ای ادعای انقلابی گری دارند؛ انقلابی بودن یعنی چه؟ انقلابی بودن یعنی اخلاق مردم؛ ما انقلاب كرده اند تا اخلاق اسلامی در این كشور حاكم شود. مردم ما انقلاب كردند تا موازین اسلام در این كشور معیار باشد.
روحانی ادامه داد: مردم ما انقلاب كردند تا خون، آبرو و اموال مردم محفوظ بماند، انقلابی بودن یعنی دروغ نگفتن. آنچه كه من می فهمم این است انقلابی بودن یعنی به دیگران تهمت نزنیم، یعنی چهره بزرگان این نظام كه در انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی كشور تلاش كردند را حفظ كردن.
وی اظهار داشت: انقلابی بودن یعنی به مردم امید دادن، یعنی به مردم اعتماد دادن؛ آیا از پایگاه یك بخش از حكومت به بخش دیگری از حكومت حمله كنیم، انقلاب و انقلابی گری است؟ یك وقتی می خواندیم در بعضی نوشته ها، هماهنگی راهبردی به عنوان یك اصل بسیار مهم برای وحدت جامعه و حكمرانی سالم ،حالا گاهی معكوس این جمله را مشاهده می كنیم، ناهماهنگی راهبردی؛ این بزرگترین خطری است كه می تواند جامعه و كشور را تهدید كند.

**تمام مطبوعات و رسانه ها باید در برابر قانون یكسان باشند
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح كرد: تمام مطبوعات و رسانه ها در برابر قانون باید یكسان باشند، اگر این گونه بود یعنی ما كشور انقلابی آن هم انقلاب اسلامی هستیم و اگر نبود، یعنی علیه یك انقلاب اخلاقی و اسلامی حركت می كنیم.
روحانی با بیان اینكه دستگاه قضایی ما باید مامن جامعه باشد،گفت: هر چیزی اشكال داشته باشد، اگر نمك سالم باشد می شود جلوی فاسد شدن آن را گرفت اما اگر یك وقتی نمك فاسد شود خیلی كار سخت می شود.
وی تاكید كرد: دستگاه قضا پایگاه امن مردم است، همه مردم آن روزی كه از همه اعم از دولت، روزنامه و حتی از عالم و استاد دانشگاه مایوس شوند، آنجایی كه هیچ وقت، هیچ كسی نباید مایوس شود، باب عدل و درِ خانه قاضی است.
رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: قاضی به عنوان مامن جامعه است؛ بسیار مهم است كه جامعه ما این احساس را داشته باشند؛ احساس امنیت، احساس عدالت و احساس یكسانی در سراسر دستگاه های كشور.
روحانی ادامه داد: قوه مقننه،قوه مجریه و بویژه دستگاه قضا؛ اگر عدالت یكسانی در جامعه برقرار شد آن گاه برای آگاهی جامعه بهتر می توانیم از فكر و اندیشه بهره برداری و استفاده كنیم.

**پایان یافتن دوره رسانه های یك طرفه
وی اضافه كرد: امروز تقریبا رسانه یك طرفه به سمت پایان یافتن است، رسانه ها دو طرفه است؛ مردم هم اظهار نظر می كنند نه در شبكه ها و سایت ها بلكه حتی كنار گیشه روزنامه فروشی با خریدن و نخریدنشان، اعلام نظر می كنند.
روحانی افزود: در این فضا باید رسانه های ما مسئولیت سنگین را بردوش خودشان احساس كنند؛ در شرایطی كه ما امروز قرار گرفته ایم، در دو زمینه نیاز به امید داریم و القای امید در جامعه به دست مطبوعات،رسانه ها ، رسانه ملی، همه سایتها و فضای مجازی و حقیقی است.
وی اضافه كرد:ملت ما در این 26 ماه كار بزرگی را انجام داد، البته اقتصاد جامعه ما از قبل از انقلاب بیماری هایی داشت، بعد از انقلاب هم بیماری هایی داشت، تحریم بر آن بیماری به عنوان یك بیماری جدید افزوده شد.

**ایجاد یاس بزرگترین عمل ضد انقلابی است
رئیس جمهوری با بیان اینكه از سال های اولیه انقلاب، تحریم به صورت محدود و در سال های اخیر تحریم را به صورت وسیع داشتیم، گفت: معنای آن این نیست كه اگر كسی بیماری قلبی دارد و این بیماری قلبی بسیار خطرناك است و ما توانستیم آن را درمان كنیم، بگوییم دست او نیز درد می كرد چرا خوب نشد؟ گردن او نیز درد می كرد چرا خوب نشد؟
روحانی افزود: اقتصاد ما بیماری های متعدد و مختلفی دارد، با برداشته شدن تحریم یكی از آن بیماری های صعب العلاج بسیار خطرناك برطرف می شود و این اقتصاد تحرك پیدا می كند اما معنای آن نیست كه هیچ بیماری و مشكل دیگری وجود ندارد.
وی ادامه داد: آنچه ما می توانیم در عرصه بعد از تحریم مشكلات جامعه را حل و فصل كنیم، اولین قدم در همه بخش ها و از جمله اقتصاد، امید به آینده است.
رئیس جمهوری گفت: بزرگترین عمل ضد انقلابی ایجاد یاس است، آن مطبوعه، روزنامه و سایتی به معنای واقعی كلمه ضد انقلاب است كه وقتی شما باز می كنید یك چیزی از شما كم می كند، صفحه اول آن را می خوانید یك چیزی از شما كم می كند، صفحه دوم را می خوانید چیز دیگری كم می كند؛ صفحه اول را می خوانید، امید و صفحه دوم، اعتماد را از شما می گیرد.

**رسانه هایی با پول مردم علیه راه مردم فعالیت می كنند
روحانی افزود: در مطبوعات و رسانه ها، انقلابی بودن ما آن است كه اول واقعیت ها را به خوبی و درستی بیان كنیم و اگر یك كار بزرگی را ملت بزرگ ایران انجام داده، كار ملت را كوچك نكنیم.
وی ادامه داد: برخی رسانه ها با پول ملت و بیت المال اداره می شود، با پول بیت المال و حاكمیت علیه افتخار حاكمیت و با پول دولت علیه دولتی كه منتخب مردم است، فعالیت می كنند.
رئیس جمهوری گفت: هیچ اشكالی ندارد كسی متقاضی یك روزنامه شود و با پول شخصی از اول تا آخر روزنامه، مخالف دولت بنویسد اما با اجازه چه كسی می خواهیم با پول مردم علیه راه مردم اقدام كنیم؟ پول مردم علیه مردم، نمی تواند برای جامعه قابل قبول باشد.

**سانتریفیوژهای مدرن تر به چرخش در می آید/تزریق گاز به IR8در اولین روز اجرای توافق
روحانی افزود: افتخار ملی ما این بوده كه نمایندگان سرفراز ملت توانسته اند به خوبی از حقوق حقه خودشان دفاع كنند؛ نه اینكه ما گفته ایم راكتور اراك باید بماند و این حق ما است بلكه یك قدم بالاتر رفته ایم و گفته ایم راكتور اراك باید مدرنیزه نیز شود؛ نه تنها گفته ایم راكتور اراك باید مدرنیزه شود بلكه گفته ایم 1+5 باید تكنولوژی خود را بیاورد و تكنولوژی جدید آن ها باید وارد این عرصه شود.
وی ادامه داد: اراكی كه تكمیل می شود با اراكی كه دیروز می ساختیم زمین تا آسمان فرق می كند؛ این یك راكتور جدید و به مراتب مدرن تر از راكتوری كه ساخته می شد، است و در كنار ساخت راكتور اراك با فناوری های نو نیز آشنا می شویم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه كرد: نه اینكه ایران حقش تثبیت شد كه غنی سازی كند و كیك زرد را تبدیل به UF6 كند، آن را به غنای 3.5، 4.5 و 5 درصد برساند، بلكه یك قدم دیگر برداشتیم و تجارت را در این زمینه بدست آوردیم.
روحانی افزود: ما از هفته های آینده UF6 را می فروشیم و كیك زرد را می گیریم یعنی در بازار تجارت هسته ای وارد می شویم، نه تنها سانتریفیوژهای ما می چرخد بلكه از این پس سانتریفیوژهای بسیار مدرن تر به چرخش در می آید.
وی ادامه داد: به محض اینكه این توافق اجرایی شود از همان روز اول گاز UF6 برای اولین بار در سانتریفیوژ جدید IR8 تزریق خواهد شد.
رئیس جمهوری افزود: با IR8 غنی سازی در حد آزمایشگاهی آغاز می شود، نه تنها این كه قطعنامه های 6 گانه ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل را لغو كردیم، بلكه در قطعنامه جدید، حق غنی سازی ایران را هم به رسمیت می شناسد.
روحانی ادامه داد: بله، این حق همه كشورها بوده، اما حق غنی سازی هیچ كشور عضو غیر دائم سازمان ملل در یك قطعنامه شورای امنیت، رسما اعلام نشده است.
وی اضافه كرد: این كار عظیم و بزرگ و در كنار آن رفع تحریم های ظالمانه، یك افتخاری متعلق به ملت بزرگ ایران است، حالا یك كسی ممكن است بیاید بگوید در قرارداد اولش اگر انّما بود بهتر از انّ بود و آن یكی بگوید وسطش اگر لولا بود از لوما بهتر بود، از این صحبت ها همیشه هست، هر متنی هم غیر از كلام معصوم و كلام خدا قابل نقد است.

**اگر امید نباشد اقتصاد مقاومتی پیاده نخواهد شد
رئیس جمهوری تصریح كرد: شما می توانید نقد كنید، انتقاد كنید و انتقاد حق همه است، حق مطبوعات و رسانه ها است، اما همان طور كه در تابلوی این نمایشگاه آمده است، نقد و آن هم نقد منصفانه، البته باید پاسخ به آن نقد، مسئولانه، درست و صحیح داده شود، این قبول است.
روحانی اضافه كرد: همه ما باید نقادی كنیم، نقد به نفع ماست، دولت باید نقد شود، قوه قضاییه باید نقد شود، مجلس باید نقد شود، اسلام كه بالاتر از آن می گوید النصیحه للائمه المسلمین، امام مسلمین هم باید نقد شود، منتهی نقد، نه اتهام، نه تخریب، نه تهمت و نه دروغ.
وی تاكید كرد: از روی دلسوزی انتقاد كنیم، بگوییم این كار خوب بود، این جایش اشكال داشت، اینجایش اگر این طور می شد، بهتر بود. بیاموزانیم و بیاموزیم، كاری كنیم كه آینده بهتری در انتظار ما باشد.
رئیس جمهوری با بیان این كه امروز در شرایط جدید و در سراسر كشور، امید تبلور بیشتری نسبت به دیروز دارد، اظهار داشت: این امید را شما می توانید هم در جامعه اضافه كنید، هم احساس امید و هم خود امید را و هم مسیر و راهی كه در فضای جدید برای توسعه كشور باید استفاده و بهره برداری كنیم.
روحانی ادامه داد: اگر امید نباشد، سرمایه گذاری نخواهد شد، اگر امید نباشد اقتصاد مقاومتی پیاده نخواهد شد، اگر امید نباشد صادرات غیر نفتی افزایش نمی یابد، همه شما می دانید امسال، سال بسیار سختی برای دولت بود، وضع اقتصادی دنیا را می دانید، وضع نفت را می دانید، قیمت نفت را می دانید شما می دانید برخی كشورهای همسایه ما كه جمعیتشان یك سوم ماست، درآمد نفتشان 10 برابر ماست، ده ها میلیارد از ذخایرشان را برای اداره امسالشان استفاده كرده اند.

**تلاش اقتصادی دولت در شرایط سخت
وی افزود: شما می دانید تورم در برخی از كشورهایی كه صادر كننده نفت بودند نزدیك 300 درصد شده است، در این كشور، مسیر كاهشی تورم حفظ شده، در این كشور مسیر رونق البته با شتاب كمتر حفظ شده، اگر شرایط عادی بود، پارسال اگر رشد ما 3 درصد بود امسال می بایست بیشتر می شد، اما در 6 ماهه اول، رشد ما یك درصد است، ممكن است تا پایان سال، رشد ما 2 درصد باشد یا كمی بیشتر یا كمی كمتر.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما نگذاشتیم به رشد منفی برسیم، نگذاشتیم مسیر كاهش تورم، مسیر عكس خود را طی كند، در شرایطی كه در سال گذشته ما با خشكسالی هم مواجه بودیم، خرید دولت از گندم كاران بیش از هشت میلیون تن بود، در آغاز این دولت بود كه در انبارها و سیلوهایمان برای یك هفته ذخیره داشتیم، در زمستان امسال ذخیره ما ما 6.5 ماه بود، الان البته ذخیره خیلی بالاست .
روحانی افزود: با شرایطی كه داریم، امسال نیاز به خرید گندم نداریم، در بسیاری از محصولات، وضع ما چنین است، آیا این درست است كه رسانه ما فقط از نقد آغاز كند؟ یا باید واقعیت را بگوید و بعد به نقد برسد و بعد از نقد به راه حل برسد و در مجموع به مردم امید دهد؛ یا آن كه از آغاز تا پایانش یاس باشد؟

**نمی توانم از كسی كه بذرناامیدی می پاشد، تشكر كنم
وی با تاكید بر این كه تعداد رسانه هایی كه ناامیدی را تزریق می كنند، بسیار محدود است، گفت: آن ها كه به نفع مردم تلاش و كوشش می كنند عددشان بسیار بالاست، من از همه آن ها تشكر می كنم؛ حامی باشد، منتقد باشد، هر لحنی كه داشته باشد اما حتما نمی توانم از كسی كه از اخلاق حرفه ای مطبوعات فاصله می گیرد، تجلیل كنم، حتما نمی توانم از كسی كه بذر ناامیدی را در میان مردم می پاشد، تشكر كنم.
روحانی ادامه داد: همه ما بیاییم در این شرایط به فكر كشورمان، آینده و توسعه مان باشیم، شرایط امروز شرایطی است كه می تواند در زمینه های مختلف، كشور را با سرعت قابل توجهی به سمت پیشرفت و توسعه هدایت كند.

**خاصیت برجام ایجاد فضای مناسب برای فعالیت و رونق است
رییس دولت یازدهم افزود: شما می بینید كمتر هفته ای است كه كمپانی های مختلف، مراكز اقتصادی آسیا، اروپا، آفریقا و بخش هایی از آمریكا به ایران سفر نكنند و در فكر قراردادها نباشند.
روحانی خاطرنشان كرد: ما آینده ای به مراتب بهتر از امروز خواهیم داشت و همه باید دست در دست هم دهیم و ایرانی را بسازیم كه رونق اقتصادی را به معنای واقعی شاهد باشیم، ایرانی را بسازیم كه علم، دانش و فناوری روز به روز در حال پیشرفت باشد، رونق اقتصادی ما در حد قابل قبول باشد، رشد یك درصد، دو درصد و سه درصد برای ما غیر قابل قبول است؛ ما باید به رشد قابل قبول دست یابیم.
وی ادامه داد: اولین امید، امید در شرایط پسابرجام، امید در شرایط پسا تحریم، استفاده از فضایی است كه به وجود آمده، تمام خاصیت برجام ایجاد فضای مناسب برای امید، فعالیت و رونق است.
رئیس جمهوری تصریح كرد: اگر در پسابرجام، یأس را در جامعه منتشر كنیم، مردم را نسبت به آینده ناامید كنیم، هر روز داستان سرایی كنیم، هر روز مردم را بترسانیم، امروز از فوق حمله می كنند، فردا از یسار، پس فردا از یمین؛ از این حرف ها دست برداریم .

**مراقب باشیم اما بی جهت مردم را نترسانیم و تصویرهای سیاه برای جامعه ترسیم نكنیم
روحانی ادامه داد: بله همیشه باید مواظب باشیم، همیشه باید مراقب باشیم اما به چه دلیل مردم را بی جهت می ترسانیم، به چه دلیل تصویرهای سیاه را بر ای جامعه ترسیم می كنیم؟
وی گفت:بی تردید امروز بعد از 26 ماه شرایط بهتر از قبل است ، شرایط بین المللی ما بهتر است شرایط اجتماعی ما بهتر است، وحدت و انسجام ما بیشتر است، امید مردم به مشاركت بیشتر است و در شرایطی هستیم كه مردم بیش از گذشته آماده حركت اقتصادی هستند.
رئیس جمهوری ادامه داد: به طور طبیعی هر ملت و كشوری كه رقبا و دشمنانی دارند، خودش را آماده می كند، اما مداوم فضای جامعه را مسموم كردن، برای اینكه نگذاریم از فضای پسا برجام استفاده كنیم، باید از این فضای به وجود آمده بهره برداری كنیم.

**از شرایط منطقه درس بیاموزید و میان مردم شكاف نیندازید
روحانی خاطرنشان كرد: ببینید منطقه ما چه شرایطی دارد، تروریسم در منطقه چه كار می كند، اختلافات در منطقه چه می كند، از عراقی كه روزی باهم برادرانه زندگی می كردند و امروز به جان هم افتاده اند، درس بیاموزید، میان مردم شكاف نیندازیم، به این و آن تهمت نزنیم، ما همه ایرانی هستیم. ما همه به انقلاب و نظام علاقه داریم و ما همه ایران آباد را می خواهیم.
وی با تاكید بر حفظ انسجام و وحدت گفت: دوستی و برادری با انتقاد منافات ندارد، دوست باشید نقد بكنید، اما جامعه ما انقلابی بماند یعنی تهمت نباشد، یعنی دروغ نباشد، یعنی به صرف اتهام یك آقا یا یك دستگاهی قبل از دادگاه و محاكمه، آبروی مردم را نبریم. این خلاف قانون، اخلاق، قانون اساسی، خلاف اسلام و خلاف راه صحیفه سجادیه است كه امروز به نام صاحب صحیفه سجادیه است.

**همه باید افراد مورد نظرشان را در لیست انتخاب شونده ها ببینند
رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان كرد: ما باید برای حركت اقتصادی و حركت سیاسی اسفند كه انتخابات را داریم، همه را در جامعه امیدوار كنیم، همه پای صندوق آرا بیایند، همه بتوانند افراد مورد نظر خودشان را در لیست انتخاب شونده ها ببینند و همه بتوانند با روحیه در صف انتخاب كنندگان حضور پیدا كنند.
روحانی گفت: هر مقدار بتوانیم فضای امید را در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بیشتر كنیم، می توانیم توسعه بیشتری را شامل حال جامعه كنیم.

**كوتاه شدن مسیر گرفتن امتیاز نشریات
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مطبوعات اظهار داشت: این دولت در زمینه مطبوعات قدم هایی را برداشته و ان شاءالله قدم های دیگری را برخواهد داشت.
رئیس جمهوری با اشاره به اقدام دولت برای شفاف سازی یارانه ها اضافه كرد: دولت برای گرفتن امتیاز برای یك نشریه راه را بسیار بسیار كوتاه كرده و در آینده باید یارانه های نقدی مطبوعات به سمت توسعه چاپ و ساماندهی توزیع حركت كند.
روحانی افزود:باید كاری كنیم تا همه در فضای رسانه بتوانند حضور پر نشاط و شادابی داشته باشند، از مطبوعاتمان اعتدال و عقلانیت برآید و نه خدای ناكرده افراط و خشونت و ما بتوانیم مسیری را طی كنیم كه رسالت و مسئولیت ملی انقلابی ودینی همه ماست.
سیام**9121**9254**2021*1429

سرخط اخبار سیاست