۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳
کد خبر: 81826684
T T
۰ نفر
دهمين كنگره انكولوژي كشور از 20 آبان گشايش مي يابد

تهران - ايرنا - دهمين كنگره سالانه كلينيكال انكولوژي (سرطان شناسي) از 20 تا 22 آبان ماه با حضور متخصصان ايراني و خارجي در شهر شيراز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، عضو هيات مديره انجمن راديوتراپي انكولوژي روز پنجشنبه در نشست خبري به تشريح جزييات برگزاري دهمين دوره كنگره سالانه كلينيكال انكولوژي پرداخت و گفت: همايش امسال با محوريت سرطان هاي ژنيكولوژيك (سرطان هاي ويژه زنان)، پستان و سر و گردن تدارك يافته است زيرا درحال حاضر شناسايي و درمان اين نوع سرطان ها با پيچيدگي هاي بيشتري روبه رو است.
دكتر حسين فودازي از حضور متخصصاني از كشورهاي آمريكا، اسپانيا و آلمان در كنار متخصصان ايراني در اين همايش خبر داد.
وي با بيان اينكه هدف از برگزاري اين همايش سالانه به تبادل اطلاعات، محدود نمي شود افزود: در اين همايش علاوه بر سخنراني هاي علمي، برگزاري چندين كارگاه هاي آموزشي درباره جديدترين روش هاي موثر جراحي، راديو تراپي و شيمي درماني پيش بيني شده است و رشته هاي وابسته به درمان سرطان همچون پرستاري و توانبخشي را نيز درگير اين موضوعات خواهيم كرد تا جامعه هدف بزرگتري را پوشش دهيم.
اين متخصص راديوتراپي (پرتو درماني) با تاكيد براينكه سرطان يك بيماري لاعلاج نيست بلكه درمان دشواري دارد، گفت: معتقديم با توجه به مباحث مختلف همچون اقتصاد سلامت در كشور، پيشگيري و تشخيص سريع و درمان به موقع سرطان، نقش مهمي در انجام موثرترين درمان با كمترين هزينه خواهد داشت.
وي در نقش تاثيرگذار دولت در تامين سلامت شهروندان را يادآور شد و گفت: سرطان در همه كشورها يك بيماري گران محسوب مي شود و دولت ها با توجه به اصل حاكميتي خود، تمام يا بخش بسيار زيادي از هزينه هاي درمان بيماران سرطاني را عهده دار مي شوند.
اين مسئول با بيان اينكه در ايران با وجود اجراي طرح تحول سلامت و تعهد بيمه ها براي تامين هزينه درمان اينگونه بيماران، هنوز مشكلاتي مشاهده مي شود، افزود: پرداختي هاي شركت هاي بيمه در اين زمينه با تاخير زيادي همراه است.

**نياز به 6 هزار تخت سرپايي جديد براي درمان بيماران سرطاني
فودازي در ادامه پيش بيني زيرساختها در تمام بخش ها به ويژه سلامت و درمان را يك ضرورت اساسي دانست و گفت: براساس مطالعه انجام گرفته در اداره ثبت سرطان انجمن انكولوژي، نيازمند 6 هزار تخت سرپايي جديد هستيم تا درمان سرطان در كشور به روز شود و بيماري در فهرست انتظار نداشته باشيم.
عضو هيات مديره انجمن راديوتراپي انكولوژي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه با حل مسائل تعرفه اي و ارتقاي خدمات تشخيصي و درماني، مشكلات بيماران مبتلا به سرطان تا حدي مرتفع شود.
براساس اعلام هيات مديره انجمن راديوتراپي انكولوژي ايران، يازدهمين دوره همايش كلينيكال انكولوژي سال آينده در تهران برگزار خواهد شد.
علمي**1055 / 1200
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه