۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81822784
T T
۰ نفر
علوی: كار نیروی حراست سخت و تعیین كننده است/حق نداریم در زندگی خصوصی افراد سرك بكشیم

تهران-ایرنا- وزیر اطلاعات در گردهمایی مسئولین حراست های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: كار نیروی حراست سخت و تعیین كننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز یكشنبه (10 آبان 94) افزود: هرچند ممكن است این كار مانند دارو تلخ باشد اما ارزش های خاص خود را دارد كه صبر بر این تلخی ها دارای ارج است.
وی در ادامه با بیان اینكه اهل بیت هدف خود را از جنگیدن احیای دین اسلام و اصلاح جامعه اعلام كرده اند، گفت: عزیزان حراست در اجرای قوانین و فعالیت ها باید روش ائمه و سیرو سلوك آنها را دنبال كنیم ، كسانی هم كه به امنیت تعدی می كنند و برهم زننده امنیت هستند، باید از سوی حكومت اسلامی بازخواست و برخورد شود.
وزیر اطلاعات افزود: بنابراین باید در جامعه امنیت، رشد ، سلامت و بالندگی وجود داشته باشد، البته نباید برای سلامت جامعه ، مانع از حركت روبه جلو شویم یا برای ایجاد حركت، جلوی سلامت جامعه را بگیریم. همچنین برای ایجاد امنیت نباید رشد را متوقف كرد و یا برای افزایش رشد در جامعه امنیت را از بین برد، چراكه هیچ ضرورتی ندارد برای ارتقای رشد در جامعه ، فساد وجود داشته باشد فساد مانند انگل ، خود مانع از رشد است.
علوی با بیان اینكه امنیت و نشاط در جامعه كنار هم قرار می گیرند، گفت: همان گونه كه پیامبر (ص) می فرمایند، خیر و بركتی در جامعه به وجود نمی آید مگر در پرتو امنیت و این مقوله، اهمیت بالایی دارد، از این رو ، نیروی حراست از یك سو امنیت را به ارمغان می آورد و از سوی دیگر ، زمینه ی رشد را در كشور فراهم می كند.
وی ادامه داد: بنابراین اگر كارمندی كاری را به تاخیر بیندازد تا از طریق آن رشوه دریافت كند ، فساد است كه باید با آن برخورد شود.
وزیر اطلاعات با بیان این كه در عرصه های مختلف نظامی و غیر نظامی سردارانی داریم گفت: سرمایه گذاران در بخش اقتصادی نیز همانند سردارانی هستند كه رشد و توسعه را برای كشور به ارمغان می آورند ، از این رو ایجاد دست انداز برای سرمایه گذاران سالم فساد است.
علوی با تاكید بر اینكه ایجاد رعب وحشت امنیت نمی آورد افزود: اگر ایجاد امنیت به بهای بوجود آوردن استرس و اضطراب برای جامعه باشد، حالت خوبی نیست. هنر نیروی اطلاعاتی و حراستی این است كه به گونه ای عمل كند كه بدون اینكه حضور فیزیكی داشته باشد ، امنیت برقرار باشد.
وی گفت: در فضای بسته عده ای تحریك می شوند تا آن فضا را بشكنند ، ولی در شرایطی كه فضای جامعه باز باشد ، این اتفاق رخ نخواهد داد، هر چند باید به این موضوع نیز توجه كرد كه خلاقیت توام با آرامش ایجاد می شود و صنعت و اقتصاد در این شرایط می توانند شكوفا شوند به تعبیری ، فضای استرس ، خلاقیت كش است. همان طور كه دین مبین اسلام به ارامش و ادب در جامعه تاكید كرده و ایجاد رعب و وحشت را تنها ابزاری در مقابل دشمنان دانسته است.
وزیر اطلاعات با بیان اینكه ما حق نداریم در زندگی شخصی افراد سرك بكشیم گفت: خداوند از حق الله می گذرد اما از حق مردم نمی گذرد، بنابراین ، كار حراست اعتماد به كاركنان است و باید در چهارچوب قانون و ادب با تمام افراد برخورد كند . به گونه ای كه نام حراست مایه آرامش و باعث ایجاد انگیزه و فعالیت بیشتر آنها باشد نه كاهش انگیزه كاركنان سازمان شود.
وی افزود : شما با آبرو مردم سر و كار دارید و حافظ اسرار و بیت المال هستید . مردم باید با وجود حراست و سایر دستگاهها احساس امنیت بكنند و در مقابل نام حراست باید لرزه بر اندام خلافكاران بیندازد.
سیام**1058**1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست