۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81815888
T T
۰ نفر
سرطان سینه باعث مرگ سالانه3هزار زن ایرانی

تهران-ایرنا- دبیر كمپین پیشگیری از سرطان سینه با اعلام آغاز معاینه رایگان این بیماری گفت: سالانه بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در كشور شناسایی می شود و حدود 3 هزار زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

حسین دانشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: كمپین سرطان صورتی با هدف آگاه سازی زنان برای پیشگیری از سرطان از یك ماه پیش تشكیل شده و از فردا به مدت یك هفته در شهرهای مختلف حدود 4 هزار زن به طور رایگان معاینه می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی موجود، سالانه حدود 10 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا و شناسایی می شوند و هر سال حدود سه هزار نفر بر اثر این بیماری در كشور جان خود را از دست می دهند.
دانشور اضافه كرد: چاقی، سابقه فامیلی، مصرف بیش از حد فست فود(غذاهای آماده) و استعمال دخانیات كه مصرف آن در بین زنان رو به افزایش است، مهمترین عوامل ابتلا به سرطان پستان است.
دبیر كمپین پیشگیری از سرطان پستان گفت: همه زنان باید روش معاینه فردی برای پیشگیری از سرطان پستان را بیاموزند و زنان بالای 40 سال نیز باید سالی یكبار با مراجعه به پزشك برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مراجعه و در صورت نیاز ماموگرافی كنند.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم با آگاه سازی زنان، از بروز بیشتر بیماری سرطان پشگیری كنیم، تا 10سال آینده میزان بروز این بیماری در كشور به دو برابر افزایش یافته و سالی 20 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می شوند.
دانشور گفت: امكانات پزشكی و درمانی در كشور اكنون به حدی رسیده است كه اگر بیماری سرطان پستان به موقع شناسایی شود، كاملا درمان می شود و نیازی به برداشتن پستان و درمانهای طولانی و هزینه بر نیست.
وی ادامه داد: درمان هر بیمار مبتلا به سرطان هم اكنون در كشور حدود 50 میلیون تومان بار مالی به فرد و نظام سلامت كشور تحمیل می‌كند و این هزینه طی 10 سال آینده دو برابر می‌شود.
دانشور گفت: برای انجام معاینه رایگان سرطان پستان در كشور 4200 نفر ثبت نام كردند كه با توجه به محدودیت امكانات و پزشكان همكار دو هزار نفر آنها از فردا به مدت یك هفته در شهرهای تهران، مشهد، كرمان، كرمانشاه، گرگان، اصفهان، تبریز، سمنان، دامغان و گنبد در روزهایی كه از قبل مشخص شده است، معاینه می شوند.
اجتمام(4)**3063 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه