۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81810385
T T
۰ نفر

الشباب برای اولین بار با داعش بیعت كرد

۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81810385
الشباب برای اولین بار با داعش بیعت كرد

تهران - ایرنا - یك فرمانده ارشد گروه تروریستی الشباب و حدود 20 تن از هواداران وی با داعش بیعت كردند، اقدامی كه برای اولین بار از طرف عناصر این گروه سومالیایی سر زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از موگادیشو، هنوز سركرده اصلی الشباب كه در سال 2012 با القاعده هم پیمان شد، به این اقدام واكنشی نشان نداده است. القاعده از سركرده داعش سلب مشروعیت كرده است.
به گفته كارشناسان، ائتلاف الشباب با تروریست های داعش تا حد زیادی جنبه نمادین دارد، زیرا مسافت جغرافیایی زیاد بین پایگاه های دو گروه در كشورهای مختلف، تبادل تجهیزات بین آنها را با دشواری مواجه می كند.
عناصر بوكوحرام در نیجریه نیز در سال جاری با داعش بیعت كردند، اقدامی كه تمایل تروریست های آفریقایی را برای ارتباط داشتن با تروریست های خاورمیانه و كشورهای دیگر برجسته می كند.
داعش به اعلام بیعت گروه های تروریستی در خاورمیانه، افغانستان، پاكستان و شمال آفریقا پاسخ مثبت داده است.
براساس این گزارش، مشخص نیست كه گروه تروریستی الشباب چه تعداد نیرو دارد، اما دیپلمات ها این شمار را چند هزار نفر برآورد كرده اند.
به گفته یك كارشناس، اعلام بیعت تعدادی از عناصر الشباب با داعش نشان از شكاف در میان رده های مختلف این گروه دارد.
گروه تروریستی الشباب كه تا سال 2011 بخش زیاد سومالی را در كنترل داشت، سال گذشته در جریان حملات نیروهای اتحادیه آفریقا و نظامیان سومالیایی از اكثر مراكز شهری در این كشور بیرون رانده شد.
این گروه تروریستی درصدد براندازی دولت سومالی و اعمال قوانین خاص خود در این كشور است.
خاورم**9109**1613

سرخط اخبار جهان