۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81807172
T T
۰ نفر

پلمب نیروگاه تبریز با شكایت محیط زیست

۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81807172
پلمب نیروگاه تبریز با شكایت محیط زیست

تهران - ایرنا - فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز از بیست و پنجم مهر ماه به دلیل آلایندگی زیست محیطی متوقف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه كمیسیون انرژی است و مازوت استفاده شده در نیروگاه حرارتی تبریز به جای گاز، باعث تشدید آلودگی هوا و تاثیرات سوء بر محصولات كشاورزی شده و مردم را با مشكلاتی مواجه كرده است.
افزایش استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه حرارتی تبریز، باعث بالا رفتن آلودگی هوا شده است و این نیروگاه به تنهایی عامل بخش عمده افزایش آلودگی هوای شهرهای تبریز، خسروشهر، اسكو، ایلخچی و آذرشهر شد.
این آلودگی نه تنها باعث وارد كردن خسارت به محیط زیست، خشكاندن درختان و از بین رفتن كشاورزی منطقه شده، بلكه مشكلات تنفسی زیادی را نیز برای شهروندان به وجود آورده است.
نیروگاه حرارتی تبریز در جنوب غربی كلان شهر تبریز و در فاصله 16 كیلومتری جاده تبریز – آذرشهر واقع شده و دارای 2 واحد بخار و 2 واحد گازی است، 2 واحد بخار نیروگاه تبریز با قدرت 368 مگاوات و قدرت تولیدی 350 مگاوات بوده و پیمانكار اصلی سازنده آن شركت آلستوم فرانسه است.
واحد یك بخار این نیروگاه در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه اندازی شده است.
آلاینده بودن نیروگاه حرارتی تبریز به ویژه در فصول سرد سال به دلیل استفاده از سوخت مازوت از چند سال قبل مطرح است و همواره اعتراض مسوولان، نمایندگان مردم در مجلس و تشكل های زیست محیطی را سبب می شود. نیروگاه حرارتی تبریز بخش عمده ای از برق كلان شهر تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی را تامین می كند.
علمی 9014**1440
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه