سلاجقه: باید برای تمام دنیا کلیدواژه‌های محیط‌زیستی تعریف کنیم

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به ظرفیتی که در زمینه محیط‌زیست در کشور وجود دارد باید برای تمام دنیا در بخش‌های مختلف محیط‌زیستی کلید واژه تعریف کنیم.

علی سلاجقه در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور در غرفه ایرنا درباره تاثیر تحقیقات در عرصه محیط زیست و فرهنگ سازی در این راستا افزود: دربازدیدی که از بخش های مختلف نمایشگاه داشتم بسیار غنی و پربار بود، در بحث دانشگاهی وضعیت مناسبی داریم، در این زمینه چند غرفه کارهای خوبی انجام دادند، در زمینه دیپلماسی آب مشکلاتی داریم که خوشبختانه کارهای سازنده ای در این راستا انجام و در نمایشگاه ارائه شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت کشور در زمینه حفاظت از محیط‌زیست اظهار داشت: ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی ایران باید در تمام علوم از جمله محیط زیست برای دنیا کلیدواژه تعریف کنیم ، این ظرفیت هم در آموزه های دینی، هم تاریخی و هم دانش بومی ما وجود دارد، تاریخ کشور این اجازه را به ما می دهد که در تمام زمینه ها کلید واژه تعریف کنیم.

سلاجقه: باید برای تمام دنیا کلیدواژه‌های محیط‌زیستی تعریف کنیم


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مثلا در زمینه محیط‌زیست معمولا مصرف کننده کلیدواژه های دنیا بودیم و در مسیری که آنها تعیین می کردند حرکت می کردیم، خوشبختانه اکنون بخش های مختلف به این مساله ورود پیدا کردند، در نمایشگاه دیدم که حوزه به این مساله ورود کرده و دانشنامه خوبی در زمینه محیطزیست منتشر کرده که جلد اول آن در زمینه آب است بنابراین دارد ظرفیت سازی خوبی در این راستا اتفاق می افتد.

سلاجقه تاکید کرد: داشته های خوبی در زمینه محیط‌زیست داریم که به دنیا معرفی نکردیم در حالی که باید با برنامه ریزی از این ظرفیت استفاده و آنرا به کشورهای مختلف اعلام کنیم ، مثلا مسائل مختلفی در زمینه حیوان آزاری و یا آسیب به گیاهان داریم که قطعا در این زمینه نیازی به کلیدواژه های دنیا نداریم، این نقطه قوتی برای کشور است که باید به آن ورود کنیم.

سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم، از چهارشنبه ( ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) در مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز و تا ۲۹ اردیبهشت ماه جهت بازدید علاقمندان دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha