۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81793981
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته درمحلات گشایش یافت

خمین - ایرنا -هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته روز یكشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، رییس خانه معدن ایران، رییس هیات مدیره انجمن سنگ كشور، استاندار مركزی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در نیم ور محلات گشایش یافت.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 55 هزار متر مربع در قالب هشت سالن مجزا برپا شده كه 14 هزار مترمربع آن برای استقرار ماشین آلات داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.
در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته بیش از 350 شركت داخلی و خارجی و 96 معدن فعال كشور كه در زمینه استخراج سنگ های تزیینی فعالیت می كنند، حضور دارند.
مدیر روابط عمومی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات گفت: برای اولین بار یك معدنكار از كشور افغانستان در نمایشگاه حضور دارد تا سنگ خام خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.
اكبر صفرزاده اظهار كرد: حضور شركت های داخلی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته سه برابر شده و امسال شركتهایی از از شهرهای یزد، كرمان، اصفهان، كاشان، همدان، مشهد، تهران، شیراز، مسجد سلیمان، الیگودرز، دزفول، تبریز و زنجان حضور دارند.
صفر زاده ادامه داد: 250 تاجر تخصصی سنگ از 30 كشور روسیه، چین، تركیه، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، كره جنوبی، كشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه دریای خزر، افغانستان،عراق، بلژیك، ژاپن و انگلستان در نمایشگاه مشاركت دارند.
وی گفت: 20 سفیر و رایزن اقتصادی از كشورهایی كه در زمینه صنعت سنگ فعالیت می كنند و برای اولین بار یك هیات 30 نفره ویژه از كشور تركیه در نمایشگاه شركت كردند.
مدیرروابط عمومی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ و صنایع وابسته گفت: حضور پر تعداد شركتهای خارجی با توجه به شرایط پساتحریم كه در زمینه ساخت ماشین آلات معدنی و دستگاههای فرآوری و تجهیزات مصرفی معادن فعالیت می كنند از خصوصیات بارز این نمایشگاه است.
وی گفت: در این نمایشگاه شش هزار تن سنگ خام از 96 معدن كشور و افغانستان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی هدف از برگزاری نمایشگاه را نمایش فناوری و دستاوردهای جدید، ترغیب تولیدكنندگان وصاحبان صنایع به استفاده ازفناوری ها و لزوم بهسازی و نوسازی تجهیزات، تولید و عرضه محصولات باكیفیت، امكان رقابت واحدهای تولیدی با رویكرد صادرات، بازاریابی داخلی وخارجی و بررسی نقاط ضعف و قوت بیان كرد.
نمایشگاه بین المللی سنگ و صنایع وابسته در 10 كیلومتری محور محلات به نیم ور بعد از شهرك صنعتی شهید بابایی تا 22 مهر ماه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
شهرستان محلات در جنوب استان مركزی در فاصله 105 كیلومتری اراك واقع است.
7277/6199

سرخط اخبار استان‌ها