۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81793447
T T
۰ نفر
طرح ملي پيمايش خانوارها در مورد مصرف مواد مخدر اجرا شد

كرمان - ايرنا - مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: طرح ملي پيمايش خانوارها در مورد مصرف مواد مخدر در كشور اجرايي شده است.

به گزارش ايرنا محسن روشن پژوه عصر شنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان افزود: در راستاي اجراي اين طرح بايد فرهنگسازي لازم ار سوي رسانه ها صورت گيرد تا خانواده ها در اجراي اين طرح همكاري لازم را داشته باشند.
وي بيان كرد: در راه مبارزه با مواد مخدر در كنار شيوع مصرف اين مواد بايد به شاخص هاي ديگري از جمله تغيير الگوي مصرف و تغيير جنسيت نيز توجه داشت.
وي گفت: نگاه ما به پيشگيري از اعتياد، نگاهي جامع است و معتقديم پيشگيري از اعتياد را نبايد جدا از ساير آسيب هاي اجتماعي دنبال كرد.
مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي افزود: در صورتي كه همزمان به آسيب هاي اجتماعي توجه كنيم به توصيه هاي بين المللي در اين زمينه عمل كرده ايم.
وي اظهار كرد: اين امكان وجود دارد كه اعتبارات استان را افزايش داد اما نحوه توزيع اعتبارات در اين حوزه بر اساس شاخص هاي مختلف صورت گيرد.
روشن پژوه گفت: نسبت تماس گيرندگان با خط ملي اعتياد در استان كرمان نسبت به كشور دو درصد است كه بايد افزايش يابد زيرا اين حوزه يكي از شاخص هاي اختصاص اعتبارات است.
وي نسبت عملكرد برنامه هاي اجتماع محور استان كرمان و تيم هاي فعال را از ديگر شاخص ها دانست و افزود: جمعيت شهري و روستايي نيز از ديگر شاخص هاي توزيع اعتبارات است.
وي گفت: آمادگي داريم با افزايش شاخص هاي مرتبط با توزيع اعتبارات مبارزه با مواد مخدر، ميزان اين اعتبارات را افزايش دهيم.
اين مسوول در سازمان بهزيستي افزود: مي توان طرح هاي موفق استان كرمان در مسير مبارزه با مواد مخدر را در ساير استان ها نيز اجرايي كرد.
رييس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي هم گفت: برنامه هاي اجتماع محور در مسير مبارزه با مواد مخدر به روز شده است كه مي توان اجراي اين برنامه ها را از استان كرمان آغاز كرد.
مجيد رضازاده افزود: در صورتي كه استان كرمان آمادگي لازم را داشته باشد مي توان كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف مواد مخدر را در استان كرمان اجرايي كرد.
وي بيان كرد: از همه برنامه هايي كه به كاهش اعتياد و پيشگيري از اعتياد در جامعه كمك كند، حمايت مي كنيم.
وي گفت: آگاه سازي يكي از عناصر اصلي پيشگيري از اعتياد است و دستگاه هاي مختلفي در اين زمينه نقش دارند و ابزار آن را نيز در دست دارند.
رضا زاده ارتقاي مهارت هاي زندگي و اجتماعي را از ديگر راه هاي اصلي در مسير مبارزه با مواد مخدر برشمرد و ادامه داد: توانمندسازي مردمي با برنامه هاي اجتماع محور، آموزش هاي تاب آوري براي گروه هاي در معرض خطر و تقويت مراكز مشاوره از ديگر راه هاي اصلي مبارزه با مواد مخدر است.
وي به لزوم افزايش اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: بدون بودجه نمي توان برنامه هاي خوب موجود در عرصه مبارزه با مواد مخدر را اجرايي كرد و در كنار آن بايد به داشته هاي استاني نيز توجه لازم صورت گيرد.
رييس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: بحث اعتياد پديده اي چند وجهي است كه براي كنترل آن بايد اقدامات جامع، چند وجهي و با ديدگاهي جامع نگر صورت گيرد.
وي اظهار كرد: اعتياد يكي از آسيب هاي موجود در كشور است كه اثرات متقابلي بر روي ساير آسيب ها دارد.
رضا زاده گفت: براي مبارزه با اعتياد در جامعه بايد به ساير آسيب هاي اجتماعي نيز توجه كرد.
وي ادامه داد: دستگاه ها و عناصري كه بايد از آسيب ها اجتماعي پيشگيري كنند بايد با يكديگر همكاري لازم را داشته باشند.
7440/3028

سرخط اخبار استان‌ها