۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81789459
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش با تربيت انسان تك بعدي مخالف است

زنجان - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اين دستگاه تعليم و تربيت با تربيت انسان تك بعدي مخالف است چراكه آموزش و پرورش درصدد تربيت دانش آموزاني در همه ابعاد تربيتي و پرورشي است.

مهرزاد حميدي روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پايگاه تغذيه سالم و آغاز طرح نرمش صبحگاهي مدارس افزود: به تحصيل، تهذيب و ورزش در كنار هم تاكيد شده است و با تربيت انسان تك بعدي در آموزش و پرورش مخالفيم.
وي يادآورشد: بايد در دستگاه آموزش و پرورش انسان‌هايي تربيت شوند كه به لحاظ ذهني، روحي و جسمي پرورش يافته و از نظر اجتماعي، مهارت و روانشناختي نيز رشد يافته تر باشند.
معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش كشور با تاكيد بر اينكه تربيت بدني شركت كردن در تكاپوها و فعاليت‌هاي حركتي - ورزشي است، گفت: تربيت بدني عين تعليم و تربيت است و معناي آن با كلمه SPORT متفاوت است.
حميدي با بيان اينكه در دانشگاه‌هاي معتبر جهان تربيت بدني در جايگاه تكاپو و فعاليت‌هاي تربيتي قرار دارد، خاطرنشان كرد: تربيت بدني در بعد تربيتي مي باشد نه در تربيت جسماني، چرا كه مي خواهيم كودكان را از مدرسه با مكتب تربيتي تربيت بدني بهره مند سازيم.
وي تاكيد كرد: هيچ زمان و زميني بهتر از تربيت بدني براي كودكان وجود ندارد و آموزه‌هاي تربيتي در ميدان عمل به بچه‌ها ارزاني مي شود چرا كه تمرين و تكرار وجود دارد و بايد از زاويه تعليم و تربيت به تربيت بدني نگاه شود.
معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در ميدان رقابت، رفاقت، وفاداري، مديريت، تقسيم كار، ارزش گذاري و مشاركت را مي آموزند و اعتماد به نفس در ميدان عمل پايه ريزي مي شود.
حميدي تربيت اخلاقي، عبادي، اخلاقي، اجتماعي – سياسي، زيستي و بدني، زيباشناختي و هنري، اقتصادي و حرفه‌اي، علمي و فناوري را ساحت‌هاي ششگانه سند تحول بنيادين برشمرد.
وي تاكيد كرد: تحول ريشه دار در آموزش و پرورش از سطح مدرسه آغاز مي شود.
مديركل آموزش و پرورش استان زنجان نيز در اين مراسم گفت: مربيان تربيت بدني به رغم همه كمبودها و كاستي‌ها در اين دستگاه تعليم و تربيت با همت و غيرت هر چه تمام تر در راستاي تعالي دانش آموزان در تلاش هستند.
مرتضي تمجيدي اظهاركرد: نيازمند توسعه ورزش همگاني و نيز قهرمان پروري در جامعه هستيم كه بايد تربيت بدني با جديت هرچه بيشتر در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش پيگيري شود.
در پايان اين مراسم از20 دانش آموز و 14 معلم فعال در حوزه تربيت بدني تقدير شد.
7325/6085

سرخط اخبار استان‌ها