توافق هسته ای زمینه افزایش همكاریهای اقتصادی را هموار كرده است

تهران – ایرنا- قائم مقام وزیر خارجه كشورمان دردیدارآرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان درتهران گفت: ارمنستان از بدو استقلال تا كنون رابطه ممتازی با جمهوری اسلامی ایران داشته و توافق هسته ای ایران با 1+5 زمینه را برای افزایش همكاری ها به ویژه روابط اقتصادی همواره كرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران عصر امروز- دوشنبه - با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات كرد.
سرمدی در این دیدار با اشاره به دیدارهای سطح بالای مقامات دو كشور از ایروان و تهران بر این نكته تاكید كرد كه این سفرها منجربه افزایش مناسبات دو كشور خواهد شد.
**به دنبال ایجاد زمینه های جدید برای همكاری هستم
آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدارگفت:حدود 7 ماه است كه به تهران آمده ام و بدنبال آن هستم كه طرح های باقیمانده را عملیاتی كرده و زمینه های جدید برای همكاری ایجاد كنم.
وی با اشاره به برجام گفت: با توجه به حل مشكل هسته ای، زمینه برای همكاری وسیعتر دو كشور آماده است و شركت های زیادی از ارمنستان علاقمند هستند كه در جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری كنند و در مقابل از سرمایه گذاری شركت های ایرانی در ارمنستان استقبال می كنیم.
سفیر ارمنستان در ادامه گفت: ارمنستان عضو مجمع اقتصادی اوراسیا بوده و در صورت سرمایه گذاری شركت های ایرانی در ارمنستان، آنها قادرند كه كالاهای تولیدی خود را به كشورهای عضو این مجمع صادر كنند.
تومانیان ادامه داد: ارمنستان دروازه اتحادیه اروپا محسوب می شود و این نیز یك مزیت برای كشورهای سرمایه گذار در ارمنستان به حساب می آید.
شبس**1708/1547
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست