۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵
کد خبر: 81784414
T T
۰ نفر
كارشناس نظامی روس: بمباران همزمان عراق و سوریه زمینه ساز نابودی داعش است

مسكو - ایرنا - ژنرال «لئونید ایواشف» رئیس مركز مطالعات مسایل ژئوپلتیك روسیه اعلام كرد: بمباران همزمان مواضع تروریست ها در عراق و سوریه توسط روسیه، نابودی این گروه ها بویژه داعش را در پی دارد و سبب امنیت منطقه خاورمیانه خواهد شد.

رئیس سابق اداره امور همكاری های بین المللی وزارت دفاع روسیه امروز (یكشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسكو خاطرنشان كرد: تمام تلاش های مسكو برای سركوب تروریست های داعش در سوریه متمركز شده است و در حملات هوایی به مواضع این گروه خطرناك، فقط تروریست ها به هلاكت می رسند.
ایواشف اظهار كرد: مقام های غربی به ویژه آمریكایی با اهداف سیاسی، روسیه را به حمله به اهداف غیرنظامی و كشته شدن غیرنظامیان یا افراد غیروابسته به گروه های تروریستی متهم می كنند كه واقعیت ندارد و هیچ مستندی هم ارائه نمی كنند.
كارشناس ارشد روس افزود: سازمان های اطلاعاتی غرب در نفوذ تروریست ها به سوریه نقش مستقیم داشته اند و این طرح شوم توسط برخی كشورهای عربی به سركردگی عربستان سعودی به اجرا درآمده است.
رئیس مركز مطالعات مسایل ژئوپلتیك روسیه گفت: اگر حمایت غربی - عربی از تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش نبود، این گروه ها نمی توانستند مناطق وسیعی از سوریه و عراق را اشغال كنند و ارتش های این دو كشور می توانستند بدون توسل به كمك خارجی، گروه های تروریستی را سركوب و ریشه كن كنند.
وی ادامه داد: اما با حمایت سازمان های اطلاعاتی خارجی و كمك های مستقیم كشورهای منطقه، گروه های تروریستی در سوریه و عراق قدرت یافته و مناطق وسیعی را تحت كنترل خود درآوردند و اكنون كه روسیه به دعوت دولت سوریه به مقابله با گروه داعش پرداخته است، غرب و آمریكا نگران شده اند.
ژنرال روس گفت: این رفتار مقام های غربی و حامیان عرب داعش، نقاب از چهره سیاستمداران طرفدار این گروه تروریستی كنار می زند و نشان می دهد كه علاقه مند به برقراری صلح و آرامش در كشورهای منطقه نیستند و تمام تلاش آنها برای افزایش حضور و نفوذ گروه های تروریستی در منطقه متمركز شده است.
ایواشف خاطرنشان كرد: با این وجود و به رغم فشارهای سیاسی موجود، روسیه به حملات علیه مواضع داعش در سوریه ادامه خواهد داد و ممكن است چنین اقدامات قانونی و مطابق معیارهای بین المللی در صورت درخواست دولت عراق در این كشور هم انجام گیرد و به همین دلیل مسكو با بقیه شركای خود در منطقه یعنی دمشق، بغداد و تهران برای مقابله با داعش همكاری می كند.
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق پنجشنبه گذشته به شبكه خبری «فرانس 24» گفت كه از گسترش بمباران ها در سوریه به عراق استقبال می كند و وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام كرد هرگونه درخواست بغداد در این زمینه را بررسی خواهد كرد.
سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو بر فراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها به ویژه داعش را صادر كرد.
روسیه برای موفقیت بیشتر عملیات، در هدف گیری های اصلی و نابود كردن مراكز مهم داعش از جنگنده های راهبردی و پرقدرت ضربتی سوخو 34 استفاده می كند كه از فاصله 250 كیلومتری می تواند با اختلاف چند متر و در تمام شرایط آب و هوایی اهداف را منهدم كند.
موفقیت چهار روزه ارتش روسیه برای كاهش توانایی داعش و سپس ادامه بمباران ها برای نابودی كامل گروه های تروریستی در حالی صورت گرفته كه در جریان عملیات یكساله ائتلاف آمریكایی، این گروه حتی قوی تر نیز شد و توانسته بود مناطق بیشتری از خاك سوریه و عراق را تصرف كند.
اروپام3**391**1516**1458**1572

سرخط اخبار جهان